Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Figüratif Desen I | RSM 105 | 1 | 2 + 4 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Artistik Desen |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç. ONUR KARAALİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Akademik desene ilişkin kompozisyon, hareket, oran-orantı, hacim-plan, karakter, tonlama tekniklerinin kavranması. |
Dersin İçeriği | İmgesel, natürmort ve canlı modelden çizimlerin akademik desen disiplinine uygun biçimde uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modelden figür çizimi gerçekleştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kompozisyonla ilgili taslak hazırlar | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Oran orantıyı kullanır | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çizgi değerini gösterir | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Form ve planları uygular | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Çizim tekniklerini kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozisyon | |
2 | Hareket ve oran-orantı uygulamaları | |
3 | Hacim-plan uygulamaları | |
4 | Perspektif uygulamaları | |
5 | Karakter ve doku uygulamaları | |
6 | Canlı modelden eskiz çalışmaları | |
7 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Kompozisyon) | |
8 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Hareket) | |
9 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Oran-Orantı) | |
10 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Hacim-Plan) | |
11 | Karakalem tonlama teknikleri | |
12 | Canlı model ve nesne çalışması | |
13 | Canlı model ve nesne çalışması | |
14 | Canlı model ve iç mekan çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modelden figür çizimi gerçekleştirir. | |||||
2 | Kompozisyonla ilgili taslak hazırlar | |||||
3 | Oran orantıyı kullanır | |||||
4 | Çizgi değerini gösterir | |||||
5 | Form ve planları uygular | |||||
6 | Çizim tekniklerini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 225 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |