Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Film /Video Tasarımı II) GIT 408 8 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Film ve video alanında proje üretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

 Film ve video alanındaki bir projeye ilişkin  tasarlama, geliştirme ve  uygulama süreçlerini içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Film/video projesi tasarlamayı öğrenir
2 Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar
3 Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme
2 Proje konularının seçimi
3 Araştırma süreci
4 Araştırma Süreci
5 Projenin tasarlanması
6 Projenin yazılması
7 Projenin planlanması
8 Çekim süreci
9 Çekim süreci
10 Kurgu Süreci
11 Kurgu süreci
12 Kurgu Süreci
13 Projenin tamamlanması
14 Gösterim süreci
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi

 

Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık

 

Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları

 

Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi

 

Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık

 

Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi

 

Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık

 

Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları

 

Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları

 

Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

 

Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

 

Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları

 

Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları

 

Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları

 

Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı

 

Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi

 

Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Film/video projesi tasarlamayı öğrenir 5 5 5 5 5 5
2 Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 3 10 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 25 25
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Proje / Tasarım 1 40 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 60 60
Ara Sınav 1 80 80
Final 1 80 80
Toplam İş Yükü 517
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 20,68
Dersin AKTS Kredisi 16