Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Yazarlık | GIT 322 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Giving theoretical information on creative writing and making applications |
Dersin İçeriği | Description of the scenario; reasons why it is a necessary tool; differences between screenplay and literary text, points to be considered in script writing; scenario writing styles; The introduction of classical and American style writing styles; discussion with examples on the concept of stage; revealing the differences between scene and shooting; revealing the concepts of synopsis and treatment and sample writings; definition and importance of the theme, the subject of the film and focusing on the film; setting up the movie story; discussing the concepts of character and type; the research that the screenwriter should do in character making; dialogue writing features and examples; American style writing style essays, film story analysis will be discussed. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimesis ve gerçeklik kavramları üzerine. | |
2 | Medya ve mimesis ilişkisinin değerlendiirlmesi. | |
3 | Anlatım ve anlatısallık. Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Temel Farklar. Anlatım Teorileri. Anlatısal Metnin Analitik Yapısı | |
4 | Bakış açıları itibariyle anlatımlar. Anlatım Şeması. Anlatım Ve Gerçeklik. | |
5 | Bakış açıları itibariyle anlatımlar. Anlatım Şeması. Anlatım Ve Gerçeklik. | |
6 | Dramın karakteristik özellikleri. | |
7 | Vize | |
8 | Kısa öykü anlatımı denemeleri. Özetlenecek bir kitabın seçilmesi. | |
9 | Kısa öykü denemelerinin değerlendirilmesi. | |
10 | Kısa sinopsis ve tretman denemeleri. | |
11 | Kısa sinopsis ve tretman denemelerinin değerlendirilmesi. Kısa makale/kompozisyon denemesi için tartışma konularının belirlenmesi. Makale ve kompozisyon oluşturmanın yöntemleri. | |
12 | Kitap özetlerinin sunulması. Kısa makale/kompozisyon denemelerinin değerlendirilmesi. | |
13 | Kitap özetlerinin sunulması. Kısa makale/kompozisyon denemelerinin değerlendirilmesi. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | The course adopts the method of research and discussion. Apart from the lecture notes presented around the basic concepts of art, there will be book and article readings, presentations and discussions. Students will find examples of artworks and movies that fit the concepts discussed, and will introduce and discuss in class. |
Ders Kaynakları | Rıdvan Şentürk, Gülme Teorileri Rıdvan Şentürk, Ders Notları Aristoteles, Poetika Örnek Filmler. Örnek makaleler, öyküler, senaryolar. William Indick, Senaryo Yazarları İçin Psikoloji Franz K. Stanzel, Roman Biçimleri Semih Gümüş, Roman Kitabı Vladimir Propp, Masalın Biçimbilimi Joseph Campbell, Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Joseph Campbell, Yaratıcı Mitoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |