Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf | GIT 111 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT |
Dersi Verenler | MERVE BOZKURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilerin; fotoğrafın tarihsel sürecine hakim olması ve bu dinamik süreçte gelişen fotoğraf makinelerinin çeşitleri, özellikleri, farklılık ve benzerlikleri, objektif çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Bunun yanında öğrencilerin; fotoğrafın temel kavramlarını (enstantene, diyafram ISO, alan derinliği vb.) ve fotoğrafta kompozisyon öğelerini öğrenerek donanımlı bir şekilde fotoğraf çekmeye hazır olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği; fotoğraf tarihi, fotoğraf makineleri, objektif çeşitleri, fotoğrafta temel kavramlar, fotoğrafta kompozisyon öğelerinden oluşmaktadır. Bununla birlikte Photoshop'a temel düzeyde giriş yapılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kullanım amaçlarına göre fotoğraf makinesini seçer. | ||
2 | Kullanım amaçlarına göre objektif seçer. | ||
3 | Manuel (elle) ayarlarla fotoğraf çeker. | ||
4 | Fotoğrafa dair tüm teknik ve estetik kavramlara hakim olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf Tarihi; teknik, estetik ve işlevsel alanda öne çıkan yönleriyle incelenir. | Özer Kanburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf |
2 | Camera Obscura incelenir. | Quentin Bajac, Karanlık Odanın Sırları / Fotoğrafın İcadı |
3 | Makinenin yapısı ve türleri incelenir. | Ders Sunusu |
4 | Objektif türleri karşılaştırılır. | Ders Sunusu |
5 | Objektif türlerinin etkileri karşılaştırılır. | Ders Sunusu |
6 | Diyafram ve enstantane ilişkisi incelenir. | Ders Sunusu |
7 | ASA/ISO değerlerinin etkileri incelenir. | Ders Sunusu |
8 | Eşdeğerlilik yasası incelenir. | Ders Sunusu |
9 | Alan derinliği ve hız-hareket etkisi uygulaması yapılır. | Ders Sunusu |
10 | Kelvin derecesi ve beyaz dengesi incelenir. | Özer Kanburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf |
11 | Dijital fotoğraf tarihi incelenir. | Özer Kanburoğlu, 100 Soruda Dijital Fotoğraf |
12 | Dijital fotoğrafın getirdiği yenilikler incelenir. | Özer Kanburoğlu, 100 Soruda Dijital Fotoğraf |
13 | Dijital fotoğraf sanatından örnekler incelenir. | https://www.magnumphotos.com/ |
14 | Belirlenen bir konu hakkında dijital fotoğraf çalışması yapılır. | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özer Kanburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf Roland Barthes, Camera Lucida Michael Freeman, Fotoğraf Okulu 4, Dijital Kurgu, Çeviri: Doruk Demircioğlu, İnkılap Kitabevi 2012 Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık, Çeviri: Bala Toprak, İnkılap Kitabevi 2018 Faruk Akbaş, Fotoğraf Teknik Okumaları, Say Yayınları 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kullanım amaçlarına göre fotoğraf makinesini seçer. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Kullanım amaçlarına göre objektif seçer. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Manuel (elle) ayarlarla fotoğraf çeker. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Fotoğrafa dair tüm teknik ve estetik kavramlara hakim olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 278 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |