Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişime Giriş GİT 105 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

İletişimin temel kavramlarının ve iletişim türlerinin bilgisi aracılığıyla etkili iletişim becerisi için temel oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

İletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim sürecinin öğeleri, iletişim türleri ve iletişim kuramları dersin içeriğini oluşturur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim türlerini bilir.
2
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim kavramı, tanımı ve tarihi
2 İletişimin süreci ve temel öğeleri
3 Sözlü iletişim
4 Sözsüz iletişim
5 Bilimsel yöntem
6 İletişimin bilimsel serüveni
7 Anaakım İletişim Kuramları
8 İletişim Modelleri
9 Eleştirel Teori ve Eleştirel İletişim Kuramları
10 İletişimin ekonomi politiği
11 İletişim ve Kültürel Çalışmalar
12 Dijital çağ
13 Yeni medya
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

John Fiske İletişim Çalışmalarına Giriş

Nazife Güngör İletişim -Kuramlar ve Yaklaşımlar

Nazife Güngör İletişime Giriş

Merih Zıllıoğlu İletişim Nedir?

Ünsal Oskay İletişimin ABC’si

Anadolu Üniversitesi AÖF İletişim Bilgisi/Medya ve İletişim

Michele Mattelart, Armand Mattelart İletişim Kuramları Tarihi

Yasin Bulduklu-Su¨leyman Karaçor Kitle İletişim Kuramları

Jacques Perriault İletişim Bilimlerinin Unutulmuş Kökenleri

David Crowley- Paul Heyer İletişim Tarihi

Burak Özçetin Kitle İletişim Kuramları

Levent Yaylagu¨l Kitle İletişim Kuramları

Werner J. Severin-James W. Tankard, Jr. İletişim Teorileri

Derleme Kadife Karanlık 1 ve 2 Ayna Şövalyeleri

Asker Kartarı Ku¨ltu¨r, Farklılık ve İletişim

Michel Bourse, Halime Yu¨cel İletişim Bilimlerinin Seru¨veni

Daniel Chandler, Rod Munday Medya ve İletişim Sözlu¨ğu¨

Oya Tokgöz İletişim Kuramlarına Anlam Vermek Başlangıcından Gu¨nu¨mu¨ze Anglo- Amerikan İletişim Kuramı

Sven Windahl, Denis Mcquail İletişim Modelleri - Kitle İletişim Çalışmalarında

İrfan Erdoğan İletişimi Anlamak

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İletişim türlerini bilir.
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 3 12 36
Final 1 12 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 221
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,84
Dersin AKTS Kredisi 4