Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Kültür Analizleri | GIT 425 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, görsel kültürle ilgili temel kavramları tartışmayı ve görsel kültürü analiz etmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders, kitle kültürü, küresel kültür, siber kültür ve narsistik kültür gibi görsel kültür ile ilgili temel kavramları kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel kültürle ilgili temel kavramları tanımlar | Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Sözlü, yazılı ve görsel kültür örneklerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Kitle kültürünün temel özelliklerini tartışır | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Küresel kültürün ekonomik, kültürel ve siyasal boyutlarını açıklar | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Siber kültürü eleştirel açıdan değerlendirir | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanım alanlarını analiz eder | Tartışma, | |
7 | Narsistik kültürü örneklerle yorumlar | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Temel kavramlar | |
3 | Sözlü kültür, yazılı kültür ve görsel kültür | |
4 | Walter J. Ong | |
5 | Marshall McLuhan | |
6 | Kitle Kültürü | |
7 | Kültür Endüstrisi | |
8 | Tüketim Kültürü | |
9 | George Ritzer | |
10 | J. Baudrillard | |
11 | Siber Kültür ve Sanallık | |
12 | Sanal Gerçeklik Teknolojileri | |
13 | Narsistik Kültür | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmeddin Sevil. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012.
Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003.
Blackmore, Susan. Mem Makinesi: Genetik Evrimin Devamı Olarak Kültürel Evrim. Çev. Nil Şimşek. İstanbul: Alfa Yayınları, 2011.Burnett, Ron. İmgeler Nasıl Düşünür?. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2007. Çakır, Mukadder. Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2014. Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2006.
Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. Robins, Kevin. İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2013. Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010.
Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel kültürle ilgili temel kavramları tanımlar | |||||||||||||||
2 | Sözlü, yazılı ve görsel kültür örneklerini karşılaştırır | |||||||||||||||
3 | Kitle kültürünün temel özelliklerini tartışır | |||||||||||||||
4 | Küresel kültürün ekonomik, kültürel ve siyasal boyutlarını açıklar | |||||||||||||||
5 | Siber kültürü eleştirel açıdan değerlendirir | |||||||||||||||
6 | Sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanım alanlarını analiz eder | |||||||||||||||
7 | Narsistik kültürü örneklerle yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 3 | 12 | 36 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |