Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Animasyon Uygulamaları | GIT 318 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ders sonunda kısa filmler, reklam filmleri, sinema vb yapıtlar için animasyon içeren ögelerin üretiminde yetkin duruma gelmeleridir.
|
Dersin İçeriği | Animasyonun temel yöntemlerinden olan klasik animasyonun uygulamalı olarak öğrenilmesi, animasyonun temel 12 prensibi göz önünde bulundurularak zaman kalıpları ve pozlama becerisinin geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
2 | Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
4 | Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | animasyon nedir? 14 haftalık genel işleyiş planı | - |
2 | Blender3D programı arayüzü açıklama, kısayolları açıklama, dönüştürme seçenekleri ve pivot noktası açıklama | |
3 | Üç boyutlu animasyona giriş 1 | |
4 | Üç boyutlu animasyona giriş 2 | |
5 | Animasyonun 12 temel prensibi - 1 | |
6 | Animasyonun 12 temel prensibi - 2 | |
7 | Üç boyutlu basit nesnelere iskelet ekleme - İskelet animasyonu örneği | |
8 | Üç boyutlu karakter animasyonuna giriş - Karakter iskeleti oluşturma, ağırlık boyama | |
9 | ara sınav | |
10 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Yürüme döngüsü örneği | |
11 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Dümdüz ileri eylem ve pozdan poza | |
12 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı -Referans kullanımı | |
13 | Üç boyutlu simülasyon örnekleri | |
14 | Hareket anailizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Animator's Workbook: Step- By- Step Techniques of Drawn Animation - Tony White Cartoon Animation (Collector's Series) - Preston Blair
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi | |||||||||||||||
2 | Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı | |||||||||||||||
3 | Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. | |||||||||||||||
4 | Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 259 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |