Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Fotoğraf Atölyesi II) | GIT 306 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tasarım öğrencisine, seçimini yaptığı bir temayı belirli bir fotoğraf tekniği veya stilini kullanarak ifade edebilme yetisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Fotoğrafik görüntüleme aracının iletişim, belgesel ve tanıtım amaçlı kullanımına yönelik atölye çalışması yapmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf projesi yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme. | Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık |
2 | Fotoğraf projesi alanı ve tema seçimi (belgesel, reklam, moda, deneysel vb. gibi alanlardan) | Değerlendirme |
3 | Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi | Değerlendirme |
4 | Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi | Araştırma |
5 | Proje çekimi | Uygulama |
6 | Proje çekimi | Uygulama |
7 | Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi | Değerlendirme |
8 | Proje çekimi | Uygulama |
9 | Proje çekimi | Uygulama |
10 | Proje çekimi | Uygulama |
11 | Proje metninin yazımı, sergi afişinin hazırlanması ve proje çekimi | Uygulama |
12 | Çekimlerin/işlerin seçilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. | Değerlendirme |
13 | Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi | Baskı |
14 | Proje teslimi ve sergi. | Sergi Planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi -Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Çeviri: Göksu Şimşek, İstanbul 2015, Literatür Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 225 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |