Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Kültür GIT 218 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Görsel Kültür Analizleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijitalleşmenin yarattığı sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Dijitalleşme kavramı
3 Yeni iletişim teknolojileri
4 Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar
5 Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0
6 Yeni medya
7 Büyük veri ve Endüstri 4.0
8 Nesnelerin İnterneti
9 Algoritmalar
10 Dijital ekonomi
11 Dijital emek ve yaratıcı endüstri
12 Dijital içerik sağlayıcılar
13 Gözetim, mahremiyet ve şeffaflık
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean (2012) Kusursuz Cinayet. Necmettin Sevil (çev.). İstanbul: Ayırntı Yayınları.

Baudrillard, Jean (2003). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (çev.). İstanbul:Doğu BatıYayınları.

Binark, Mutlu (2008). Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.

Castells, Manuel (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Chul Han, Byung (2018). Şeffaflık Toplumu. Haluk Barışcan (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.

Demir, Müge (2014). Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia. Fuchs, Christian (2015). Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları.

Lyon, David (2006). Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık.

Marr, Bernard (2017). Büyük Veri İş Başında. Başak Gündüz (çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.

Schönberger, Victor Mayer ve Kenneth Cukier (2013). Banu Erol (çev.). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim. İstanbul: Paloma Yayınevi.

Niedzviecki, Hal (2010). Dikizleme Günlüğü. Gökçe Gündüç (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Twenge, Jean (2010). Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Özlem Yüksel (çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Twenge, Jean (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Ünüvar, Necdet (2013). Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık.

Yengin, Deniz (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. 5
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. 5
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. 5
4 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. 5 5
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5