Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arayüz Tasarımı | GIT 361 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Arayüz tasarımıyla ilgili temel bilgileri edindirmek. Uygun yazılımları kullanarak arayüz tasarımı yapmaya ilişkin bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Arayüz tasarımıyla ilgili temel terimleri ve bilgileri edinmek. Kullanıcı arayüz tasarımı (user interface design, UI) ile kullanıcı deneyimi tasarımı (user experience tasarımı, UX) kavramlarını, arasındaki farkı ve aralarındaki ilişkiyi anlamak. Araştırma, kullanıcı hikayeleri (persona) oluşturma, taslak geliştirme ve uygulamayı kapsayan arayüz tasarımı geliştirme süreçlerini bilme ve bu bilgileri kullanarak arayüz tasarımının temel programlarımdan biri olan Figma ile bir arayüz tasarımı projesi geliştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnternete, internet sayfalarına ve arayüz kavramına ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Arayüz tasarımı yapabilir. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders işleyişinin ve planının aktarılması, beklentiler | |
2 | Arayüz tasarımına giriş ve temel terimler | |
3 | Arayüz tasarımının bileşenleri etkileşim maliyeti, Sayfa düzeni ve ızgara, Gestalt kuramı | |
4 | Arayüz tasarımında tipografinin temelleri | |
5 | Arayüz tasarımında tipografinin temelleri | |
6 | Arayüz tasarımında tipografinin temelleri | |
7 | Ara sınav ve 1. projenin verilmesi | |
8 | 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme | |
9 | 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme | |
10 | 2. projenin verilmesi ve eskiz geliştirme | |
11 | 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme | |
12 | 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme | |
13 | Final projesinin verilmesi | |
14 | Final projesi eskiz geliştirme ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Wood, L. E. (2018). User Interface Design: Bridging the Gap from User Requirements to Design, CRC Press. Conta, A. (2023). The Art and Science of UX Design: A step-by-step guide to designing amazing user experiences, New Riders. Figma Eğitim Seti, https://www.youtube.com/watch?v=dL2zIYF1cxY&list=PLjHTowGWv3rzn00Hz_2F18FI4FlDpddpT |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnternete, internet sayfalarına ve arayüz kavramına ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir. | |||||||||||||||
2 | Arayüz tasarımı yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Proje / Tasarım | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |