Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Grafik Tasarım GIT 201 3 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi; grafik tasarımın başlıca unsurlarının tanıtılması ve uygulanması

Dersin İçeriği

Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Grafik tasarım, grafik tasarımcı kavramları hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
2 Kavramları sembollere dönüştürebilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
3 Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirmeyi öğrenir. Tartışma, Anlatım,
4 İki boyuta indirgeme, soyutlama ve stilizasyon yapabilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
5 Gözlemleme, konuya ilişkin araştırma kabiliyeti artar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 Amblem, logo hazırlayabilir. Sunumunu yapabilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
7 Yeni yaklaşımlar deneyebilir, özgün tasarımlar yapabilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planının açıklanması
2 Tasarım, grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı kavramları
3 Birinci projenin verilmesi
4 Eskiz geliştirme
5 Eskiz geliştirme
6 Birinci projenin teslimi ve sunumu (1. Not)
7 İkinci projenin verilmesi
8 Eskiz geliştirme
9 Eskiz geliştirme
10 İkinci projenin teslimi ve sunumu (2. Not)
11 Final projesinin verilmesi
12 Eskiz geliştirme
13 Eskiz geliştirme
14 Final projesinin teslimi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997

Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004

Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990

Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002

Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Grafik tasarım, grafik tasarımcı kavramları hakkında bilgi edinir. 2 2 2 5 2 4 2 2 2 2 4 2 5 5 4
2 Kavramları sembollere dönüştürebilir. 4 5 4 4 4 1 3 3 5 1 4 4 5 5 4
3 Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirmeyi öğrenir.
4 İki boyuta indirgeme, soyutlama ve stilizasyon yapabilir. 5 5 3 3 3 2 3 4 4 1 4 1 5 5 5
5 Gözlemleme, konuya ilişkin araştırma kabiliyeti artar. 5 1 1 4 1 1 1 2 2 4 4 1 5 4 5
6 Amblem, logo hazırlayabilir. Sunumunu yapabilir. 5 5 4 4 4 4 1 1 1 1 4 1 4 4 5
7 Yeni yaklaşımlar deneyebilir, özgün tasarımlar yapabilir. 5 5 3 2 3 3 4 5 5 1 4 2 4 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 14 14
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6