Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya Sanatı | GIT 326 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel dünya koşullarında yeni medya olanaklarıyla form ve içerik olarak değişen-dönüşen sanat üretim biçimlerini anlamaya, bu değişimin nedenlerini ortaya koymaya çalışmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa sanatında 20. yüzyıl avangardının izini süren sanat üretimleri hızla değişen yeni medya olanaklarıyla ele alınacak, ortaya çıkan yeni medya sanatına, düşünceyi şekillendiren çağdaş teoriler ekseninde sistematik bir yaklaşım geliştirilerek, günümüze değin karşılaştırmalı olarak işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital çağın sanatını anlar ve analiz eder. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yeni medya olanaklarını tanır ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
3 | Çağdaş örneklerle görsel kültürü geliştirir. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanatsal projelerinde yeni teknolojileri ve medyumları kullanır ve projelerini yaratabilir. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Görsel üretimde yeni sunum olanakları keşfeder. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin yöntemi, amacı | |
2 | İmgenin dönüşümü. Yeni Medya?nın tanımı. Yeni Medya Sanatının Tanımı. | |
3 | Temel öğeler Işık: Nokta-çizgi Renk: Düzlem-doku Görüntü Taklit Yanılsama Hareket-zaman | |
4 | Ses | |
5 | Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Fotoğraf | |
6 | Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Televizyon | |
7 | Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Video | |
8 | Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Bilgisayar | |
9 | Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: İnternet (net-art, mail-art vd.) | |
10 | Yeni Medya Sanatı?nın yeni estetiği | |
11 | Yeni Medya Sanatı ve sanat kurumları ilişkisi | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Kuramcıların makaleleri üzerinden ve tartışma | |
14 | Güncel sanat örnekleri ile yeni medya sanatının geleceği hakkında tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek gösterilen sanat çalışmaları dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Sanat ve Yanılsama, E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Görsel İletişimde Temel Tasarım, H. Yakup Öztuna, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007. Görüntü Estetiği, Levend Kılıç, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1994. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, Derya Yücel, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012. Mekanik Sanattan Elektronik Sanat Geçiş ve Video Sanatı, Alper Altunay, TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2004. Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Haz: Mehmet Yılmaz, Ütopya Yayınları, Ankara, 2012. Medya ve Sanat, Mukadder Çakır, Parşömen Yayınları, İstanbul, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital çağın sanatını anlar ve analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 |
2 | Yeni medya olanaklarını tanır ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 |
3 | Çağdaş örneklerle görsel kültürü geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 5 |
4 | Sanatsal projelerinde yeni teknolojileri ve medyumları kullanır ve projelerini yaratabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 5 |
5 | Görsel üretimde yeni sunum olanakları keşfeder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |