Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mitoloji | TEB 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dinleyicilerin mitolojiyi, mitlerin olası ilk ortaya çıkış nedenleri ve biçimleriyle, ait oldukları sembolik dil bağlamında, dilin ve dolayısıyla kültürün bir yansıması ve bir gösterme biçimi olarak kavramalarını sağlamaktır. Dönem sonunda dinleyicilerin mitolojiyi, bir ifade biçimi olarak değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Mitolojinin toplumlara düzen getiren bir iletişim aracı olarak ve aynı zamanda ilk sembollerin ve kişileştirmelerin kaynağı olarak dilsel özelliğiyle incelenmesi. Dönemler içerisinde değişen anlam ve kullanım amaçlarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mitolojiyi kültürler arası geçişliliğiyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Birbirinden farklı yaradılış mitoslarını tanıyarak, karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mitolojiyi dilsel özellikleriyle kavrar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Göstergelerin kültürler arası benzerliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Göstergelerin zaman içerisinde anlam ve içerik bağlamında gösterdikleri değişiklikleri tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Mitlerin fonksiyonlarını tanıyarak toplumsal yapıyla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram olarak mitolojinin etimolojisi ve anlamı; Mitos, Epos, Logos; Mitoloji kuramlarıyla ve kuramcılarına genel bakış ve enstantaneler; Mitlerin yaratılma nedenleri ve ilk örnekleri; Sümer kozmogoni ve teogonilerine genel bakış | |
2 | Mısır Mitolojisi | |
3 | Yunan mitolojisine giriş; Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları; Eski Yunan ve Roma Sanatında Mitler; Rönesanstan Modern Sanatta Mitler. | |
4 | Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Titanların Öyküleri ve Zeusun Yükselişi | |
5 | Tekrar ve 1. Kısa Sınav | |
6 | Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Prometheus, Pandora, Sel: Zeus, Hera, Poseidon. | |
7 | Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Aphrodite (Venus), Ares (Mars) ve Hephaistos (Vulcan); | |
8 | Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Athena (Minerva) ve Artemis (Diana); | |
9 | Tekrar ve 2. Kısa Sınav | |
10 | Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Apollo, Hermes (Mercury) and Pan; Adonis, Demeter (Ceres) ve Persephone, Dionysus (Bacchus) | |
11 | İkonoloji ve İkonografi | |
12 | Klasik Dönemden İkonografik okumalar | |
13 | Vize | |
14 | Çağdaş Süreçte İkonoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERHAT, Azra; Mitoloji Sözlüğü,Remzi Kitabevi İstanbul, 1978.; CÖMERT, Bedrettin; Mitoloji ve İkonografi, Ankara, 1999. ; Dünya Mitolojisi; Dona Rosenberg; İmge Kitabevi; 7. Dinler ve Mitolojiler Sözlüğü Antik Dünya ve Geleneksel Toplumlarda 2 Cilt; Yves Bonnefoy; Dost Kİtabevi; 11. Yaratıcı Mitoloji (Tanrının Maskeleri); Joseph Campbwell; İmge Yayınevi; Odysseia; Homeros; Can Yay.; İlyada; Home4raos; Can Yay; 10. Mitler ve Mitleri Yapan Eski Masal ve Batıl İnançların Karşılaştırmalı Mitoloji Tarafından İncelenmesi; John Fiske; İlya Yayınevi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Mitolojiyi kültürler arası geçişliliğiyle tanır. |
2 | Birbirinden farklı yaradılış mitoslarını tanıyarak, karşılaştırır. |
3 | Mitolojiyi dilsel özellikleriyle kavrar ve yorumlar. |
4 | Göstergelerin kültürler arası benzerliklerini tanır. |
5 | Göstergelerin zaman içerisinde anlam ve içerik bağlamında gösterdikleri değişiklikleri tespit eder. |
6 | Mitlerin fonksiyonlarını tanıyarak toplumsal yapıyla ilişkilendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |