Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kriz Yönetimi AFY 004 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT UTKUCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile krizin ne olduğu, nasıl yönetileceği ve kriz sırasında uygun iletişimin nasıl sağlanacağı bilgisinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

Dersin İçeriği

Krizin tanımı, kriz yönetimi ve kriz yönetim takımının oluşturulması, doğal ve insan kaynaklı krizlerin yönetilmesi, kriz sonrası durumla baş etme, kriz sırasında iletişim mesajlarının oluşturulması ve verilmeleri.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Kriz yönetiminin evrelerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
3 Kriz yönetim ekibinin nasıl oluşturulacağını kendi cümleleriyle anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
4 Risk ve Kriz iletişiminin ana unsurlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
5 Verilecek bir kriz durumunun nasıl yönetileceğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin amacı ve kriz yönetimine giriş
2 Tanımlar: Kriz, kaos, risk, afet ve yönetim
3 Bir krizin belli başlı özellikleri
4 Risk ve kriz yönetimi
5 Kriz yönetiminin evreleri
6 Risk ve Kriz iletişimi
7 Kriz yönetim ekibinin oluşturulması
8 Doğal Afetler ve yönetilmeleri I
9 Doğal Afetler ve yönetilmeleri II
10 Kriz durum çalışmaları
11 Kriz durum çalışmaları
12 Kriz durum çalışmaları
13 Kriz durum çalışmaları
14 Kriz durum çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ruff, Peter. Managing Communications in a Crisis. Ashgate Publication group.

2. Mukhopadhyay, A. K.. Crisis and Disaster Management Turbulence and Aftermath: New Age International, .93 pp.

3. Pamela Walaski, Risk and Crisis communication: methods and Messages; Willey.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. X
7 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Kriz yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. 4 3 4 3
2 Kriz yönetiminin evrelerini sıralar. 4 0 4 3
3 Kriz yönetim ekibinin nasıl oluşturulacağını kendi cümleleriyle anlatır. 4 3 0 4 3
4 Risk ve Kriz iletişiminin ana unsurlarını öğrenir. 4 3 4 3
5 Verilecek bir kriz durumunun nasıl yönetileceğini değerlendirir. 4 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6