Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’An Kıraatı | ILA 473 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. Kur´an okuma kurallarının kavratılması. |
Dersin İçeriği | Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurân-ı Kerim´i yüzünden okuma becerisi kazanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kalkalede dikkat edilecek bazı hususlar. Kuran-ı Kerimde bazı kelimelerdeki okunuş kuralları. Kuran tilavetinde musikinin yeri. Besmele ile ilgili hükümler gibi, bazı tecvit kurallarını kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Bakara Sûresi 103-112. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
4 | Âl-i İmrân Sûresi 102-109. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Âl-i İmrân Sûresi 130-139. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (Secde Sûresi). Harflerin sıfatları. | |
2 | Bakara Sûresi 104-112. âyetlerinin ezberlenmesi. Kuranın güzel sesle okunması. | |
3 | Yüzünden okuma (Ahzâb Sûresi). Haflerle ilgili bazı kurallar. | |
4 | Âl-i İmrân Sûresi 102-109. âyetlerinin ezberlenmesi. Kalkalede dikkat edilecek bazı hususlar. | |
5 | Yüzünden okuma (Sebe´ Sûresi). Kuran okuma tarzları. | |
6 | Yüzünden okuma (Fâtır Sûresi). Kuran-ı Kerimde bazı kelimelerdeki okunuş kuralları. Âl-i İmrân Sûresi 130-139. Âyetlerinin ezberlenmesi. | |
7 | Yüzünden okuma (Sâffât Sûresi). Meddi Muttasıl, munfasıl ve okunuş şekilleri. | |
8 | Yüzünden okuma (Sâd Sûresi). Râ harfinin bazı özellikleri. | |
9 | Enfal Sûresi 20-28. âyetlerinin ezberlenmesi. Kuran tilavetinde musikinin yeri. | |
10 | Yüzünden okuma (Zümer Sûresi) Tecvit tahlilleri. | |
11 | Yüzünden okuma (Mümin Sûresi). Yâsin Sûresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (1-2. sayfalar). | |
12 | Yüzünden okuma (Fussilet Sûresi). Yâsin Sûresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (3-4. sayfalar). | |
13 | Yüzünden okuma (Şûrâ Sûresi). Yâsin Sûresinin 5-6 sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. | |
14 | Yüzünden okuma (Zuhruf Sûresi). Nebe Sûresinin 1-2. sayfalarının tedvir tarzında ezber tekrarı. Besmele ile ilgili hükümler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Dağdeviren, A. (2006): Kuran Okuma Sanatı Tecvid. İstanbul: Yeni Akademi Yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Çetin, A. (2007): Kuran Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kurân-ı Kerim´i yüzünden okuma becerisi kazanır. | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 |
2 | Kalkalede dikkat edilecek bazı hususlar. Kuran-ı Kerimde bazı kelimelerdeki okunuş kuralları. Kuran tilavetinde musikinin yeri. Besmele ile ilgili hükümler gibi, bazı tecvit kurallarını kavrar. | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 |
3 | Bakara Sûresi 103-112. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 |
4 | Âl-i İmrân Sûresi 102-109. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 |
5 | Âl-i İmrân Sûresi 130-139. Âyetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |