Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim | ILA 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. YUSUF ASIM SÖYLEMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Rehberliğin çeşitlerini ve rehberlik ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
3 | Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
7 | Din öğretiminde rehberlik yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
11 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din hizmetleri kavramı ve alanları | |
2 | Dini danışma ve rehberliğin anlamı ve önemi | |
3 | Dini danışma rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri | |
4 | Din- birey ilişkisi ve dindarlık olgusu | |
5 | Ruh sağlığı ve din | |
6 | Sosyal açılımlı din hizmetlerinde danışma | |
7 | Ailede dini rehberlik ve aile irşat büroları | |
8 | Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı | |
9 | İletişimin tanımı, mahiyeti ve iletişim unsurlarının birbirleri ile ilişkisi | |
10 | İletişim ilkeleri | |
11 | İletişim-din ilişkisi | |
12 | Okulda dini iletişim | |
13 | Aile ve toplumda dini iletişim | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cebeci, S. (2018). Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim. Ankara: Bilay Yayınları
Doğan, R. & Ege, R. (2015).Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar | ||||||||||||||
2 | Rehberliğin çeşitlerini ve rehberlik ilkelerini açıklar | ||||||||||||||
3 | Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar | ||||||||||||||
4 | İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir | ||||||||||||||
5 | Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir | ||||||||||||||
6 | Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar | ||||||||||||||
7 | Din öğretiminde rehberlik yaklaşımını açıklar | ||||||||||||||
8 | İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir | ||||||||||||||
9 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | ||||||||||||||
10 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | ||||||||||||||
11 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |