Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakın Dönem Tefsir Metinleri | ILA 338 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yakın dönemde Kurân'ın yorumuyla ilgili yazılan tefsirlerden seçme metinler okutularak, Kurân'a getirilen yeni yorumlar öğrenciye tanıtılacak. |
Dersin İçeriği | Farklı tefsir metinleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tefsirin her dönemde yapılmasının gereğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tefsirde yakın dönemde telif edilen eserleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yakın dönem tefsirlerinin klasik dönemdekilerden farklı yönlerini görür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yakın dönem tefsirlerindeki orijinal yönleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Kuranın her döneme yeterli bir kitap olduğunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kurânın bilimle çatışmadığının farkına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reşid Rızanın Tefsîrul-Kurânil-Hakîm adlı eserinden seçme metinler | |
2 | Tahir b. Aşurun et-Tahrir vet-Tenvîr eserinden seçme metinler | |
3 | Mahmud Hicazinin et-Tefsîrul-Vâdıh eserinden seçme metinler | |
4 | Seyyid Kutupun Fî Zilalil-Kuran eserinden seçme metinler | |
5 | Mevdudinin Tefhimul-Kuran eserinden seçme metinler | |
6 | Zuhaylinin et-Tefsîrul-Münîr eserinden seçme metinler | |
7 | Zuhayliden seçme metinlere devam | |
8 | Sabunî´nin et-Tefsîru´l-Vadıh el-Müyesser Tefsirinden seçme metinler | |
9 | Sâbuninin Ahkam Tefsirinden seçme metinler | |
10 | Sabuninin Safvetüt-Tefâsir eserinden seçme metinler | |
11 | Er-Rafiinin İcazul-Kurân adlı eserinden seçme metinler | |
12 | Konyalı Mehmed Vehbinin Ahkamul-Kurân eserinden seçme metinler | |
13 | Süleyman Ateşin Tefsirinden bazı bölümler | |
14 | Elmalının Tefsirinden bazı bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zuhayli, V. (1991): et-Tefsîrul-Münîr, Beyrut, Dârul-Fikr |
Ders Kaynakları | Sâbûnî, M. (1981): Safvetüt-Tefâsir, Beyrut, Dârul-Kurân. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tefsirin her dönemde yapılmasının gereğini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Tefsirde yakın dönemde telif edilen eserleri tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Yakın dönem tefsirlerinin klasik dönemdekilerden farklı yönlerini görür | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Yakın dönem tefsirlerindeki orijinal yönleri tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
5 | Kuranın her döneme yeterli bir kitap olduğunu tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
6 | Kurânın bilimle çatışmadığının farkına varır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |