Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Konulu Tefsir ILA 394 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynakları incelemek

Dersin İçeriği

Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynaklar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konulu Tefsir Usûlünün ve Tarihinin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Konulu Tefsirin mahiyeti ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Konulu Tefsirin manası, tanımı ve tarihini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Konulu Tefsirin isimleri ve bölümlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Konulu Tefsirin tarihî sürecini ve gelişim meselesini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
6 Konulu Tefsir sayesinde Kuranın her asra hitap ettiğini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tefsir ve Tevil kelimelerinin tanımı
2 Konulu Tefsirin tanımı
3 Konulu Tefsirini Tarihi
4 Konulu Tefsirin Önemi
5 Konulu Tefsirin Diğer Tefsir Çeşitleri ile Karşılaştırılması
6 Bu Sahada Eser Yazanlar ve Eserleri
7 Konulu Tefsirin Çeşitleri
8 Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir
9 Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları
10 Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir
11 Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları
12 Konulu Tefsir Uygulamaları
13 Konulu Tefsir Uygulamaları
14 Konulu Tefsir Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Demirci, Muhsin, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008.

Ders Kaynakları

Abdulgafur Mahmud Mustafa Cafer, Kahire 2007.
Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, Ankara 1988.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Konulu Tefsir Usûlünün ve Tarihinin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
2 Konulu Tefsirin mahiyeti ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
3 Konulu Tefsirin manası, tanımı ve tarihini kavrar. 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
4 Konulu Tefsirin isimleri ve bölümlerini açıklar. 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
5 Konulu Tefsirin tarihî sürecini ve gelişim meselesini değerlendirir. 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
6 Konulu Tefsir sayesinde Kuranın her asra hitap ettiğini anlar. 5 4 4 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
Toplam 40
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 22 1 22
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,52
Dersin AKTS Kredisi 3