Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kişilik Gelişimi ve Psikolojisi ILA 352 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğretim Üyesi Ayşe ŞENTEPE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir bütün olarak Kişilik Gelişimi ve Psikolojisi dersini; kavram, gelişim ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Bu derste, kişilik gelişiminin safhaları, psikolojik verilere göre gelişim özellikleri işlenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kişilik gelişiminin tarifi, konusu ve gayesini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kişilik gelişiminin temel kaynaklarını tanır, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kişilik gelişiminin safhalarını öğrenir, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Kişilik gelişiminin diğer dini bilimlerle ilişkisini kavrar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Kişilik gelişiminde kültürün yerini kavrar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Sosyal hayat ve kişilik ilişkisini öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kişilik gelişimine genel bakış
2 Kişilik gelişimi ve psikoloji ilişkisi
3 Kişilik gelişimi ile ilgili kavramlar
4 Duygu ve gelişimi
5 Düşünce ve gelişimi
6 Tutum özellikleri ve kişilik
7 Davranışlar ve motor gelişim
8 Ahlaki gelişim özellikleri
9 Fenomenolojik yaklaşım ve kişilik
10 Fonksiyonalizm ve kişilik
11 Psikanalizm ve kişilik
12 Kişilik gelişiminde kültürün yeri
13 Kişilik teorileri
14 Sosyal hayat ve kişilik
Kaynaklar
Ders Notu

Onur, B.,(2000), Gelişim Psikolojisi, İmge Yayınları, Ankara

Ders Kaynakları

[1] Köknel, Ö.,(1986), İnsanı Anlamak, Altın Kitaplar, İstanbul.
[2] Baymur, Feriha (1983),Genel Psikoloji, İnkılap Kitapevi, İstanbul.
[3] Cüceloğlu, Doğan (1991),İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul
[4] Aydın, A.R.,(2004), Birey ve Din, İnsan Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Kişilik gelişiminin tarifi, konusu ve gayesini kavrar
2 Kişilik gelişiminin temel kaynaklarını tanır,
3 Kişilik gelişiminin safhalarını öğrenir,
4 Kişilik gelişiminin diğer dini bilimlerle ilişkisini kavrar,
5 Kişilik gelişiminde kültürün yerini kavrar,
6 Sosyal hayat ve kişilik ilişkisini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
Dersin AKTS Kredisi 3