Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Arap Edebiyatı Metinleri ILA 361 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SEMRA KAYA AITAOURI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET BOSTANCI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. ZEHRA ÖZLİ, Arş. Gör. FATMA HAYRÜNNİSA ÇİL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri klasik Arap edebiyatı ile tanıştırmaktır.

Dersin İçeriği

Klasik Dönem Arap Edebiyatına dair seçilmiş metinleri çözümleme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arap edebiyatının dönemlerini sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Klasik Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 İslam öncesi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Emevîler dönemi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Abbasîler dönemi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Endülüs Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arap Edebiyatının başlıca dönemleri
2 Klasik Arap Edebiyatının özellikleri
3 İslam öncesi Arap edebiyatından seçme metinler
4 İslam öncesi Arap edebiyatından seçme metinler
5 İslamın İlk dönemleri Arap edebiyatından seçme metinler
6 İslamın İlk dönemleri Arap edebiyatından seçme metinler
7 Emevîler dönemi Arap edebiyatından seçme metinler
8 Emevîler dönemi Arap edebiyatından seçme metinler
9 Abbasîler dönemi Arap edebiyatından seçme metinler
10 Abbasîler dönemi Arap edebiyatından seçme metinler
11 Abbasîler dönemi Arap edebiyatından seçme metinler
12 Endülüs Arap edebiyatından seçme metinler
13 Endülüs Arap edebiyatından seçme metinler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Corci Zeydân, Târihul-âdabil-lugatil-Arabiyye I-III, Beyrut ty. 
2. Hanna el-Fâhûrî, Târîhul-edebil-Arabî, Beyrut ty. 
3. Ahmet Subhi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I, İstanbul 1996.
4. Şevki Dayf, Târîhul-edebi-Arabî I-VI, Kahire 1990.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Arap edebiyatının dönemlerini sayar. 2 2 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
2 Klasik Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. 2 2 1 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
3 İslam öncesi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. 2 2 2 2 0 0 0 2 0 0 1 0 0 0
4 Emevîler dönemi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. 2 2 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
5 Abbasîler dönemi Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. 2 2 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
6 Endülüs Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. 2 2 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3