Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din ve İletişim ILA 316 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dinin öğrenilmesi ve öğretilmesi süreçlerinde farklı iletişim etkinliklerinin rolünün, öneminin ve iletişim ilkelerinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

İletişimin mahiyeti ve ilkeleri, iletişim şekilleri, din-iletişim ilişkisi, din konulu iletişimlerin özellikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimle ilgili kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim kuramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Farklı iletişim becerilerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
5 İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
6 Dini konulardaki iletişim özelliklerini ve sınırlıklarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı ve mahiyeti
2 İletişim unsurları ve birbirleriyle ilişkisi
3 İletişim-öğrenme ilişkisi
4 İletişim ilkeleri
5 Farklı iletişim becerileri
6 Dinin öğretilmesi sorumluluğu
7 İletişim-din ilişkisi
8 Dini iletişim alanları
9 Dini iletişimi engelleyen faktörler
10 Okulda dini iletişim
11 Toplumda dini iletişim
12 Ailede dini iletişim
13 Dini iletişimin sınırlıkları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 1996
[2] Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003
[3] Mustafa KÖYLÜ, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 1994
[4] Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay. Samsun, 1998

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İletişimle ilgili kavramları bilir
2 İletişim kuramlarını açıklar
3 Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar
4 Farklı iletişim becerilerini tanımlar
5 İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder
6 Dini konulardaki iletişim özelliklerini ve sınırlıklarını bilir
7 İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3