Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IEF 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilimlerde araştırma tasarımını ve temel araştırma yöntemlerini öğrenerek, müstakil bir araştırma yapabilme becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma süreciyle ilgili faydalı bilgiler, programlar, web siteleri | |
2 | Nitel ve nicel yaklaşımları kullanarak araştırma yürütme süreci | Sabahattin Zaim, “Genç İlim Adamına Nasihatler” [16 s., Çalışma motivasyonu için] Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 1 (s.1-37) |
3 | Araştırma probleminin tanımlanması | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 2 (s.81-108) |
4 | Literatür Taraması | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 3 (s.109-149) |
5 | Amaç ve araştırma soruları veya hipotezleri belirleme | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 4 (s.149-187) |
6 | Nicel veri toplama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 7 (s.264-305) |
7 | Nicel verileri analiz etme ve yorumlama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
8 | Nitel veri toplama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
9 | Nitel verileri analiz etme ve yorumlama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
10 | Atlas Ti nitel veri analiz programı | https://atlasti.com/free-trial-version/ |
11 | Araştırmanın raporlanması ve değerlendirilmesi | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 9 (s.341-376) |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek, (s.196-215) |
13 | Örnek Nitel Makale İncelemesi | |
14 | Örnek Nicel Makale İncelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam ahlak anlayışı hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
2 | İslam hukukunun temel kavramları ve metodolojisi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
3 | İslam muamelat hukuku hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans bilimi hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma | X | |||||
5 | Ekonomi ve finans alanında global düzlemdeki mevcut işleyişi bilme ve güncel gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
6 | Temel İslam bilimleri ile ekonomi-finans bilimleri arasında disiplinlerarası akademik çalışmalar yapabilme | X | |||||
7 | Finansal sistemde İslami ilkelere uygun özgün mekanizma ve ürünler geliştirebilme | X | |||||
8 | Ekonomi ve finans alanındaki yeni gelişmeleri, İslam ahlak anlayışı ve hukuku perspektifinden açıklama ve yorumlama | X | |||||
9 | Görev aldığı alanlarda ve ekonomik-ticari faaliyetlerde etik kurallara uygun davranma | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde akademik eser verebilme | X | |||||
11 | Kurumların tüm paydaşlarının hakkını ve yararını gözeten bir anlayışa sahip olma | X | |||||
12 | Gerekli bilgi teknolojilerini kullanma becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |