Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer IEF 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal bilimlerde araştırma tasarımını ve temel araştırma yöntemlerini öğrenerek, müstakil bir araştırma yapabilme becerisini kazanmak.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. Tartışma, Beyin Fırtınası,
3 Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. Tartışma, Beyin Fırtınası,
4 Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. Tartışma, Beyin Fırtınası,
5 Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Araştırma süreciyle ilgili faydalı bilgiler, programlar, web siteleri
2 Nitel ve nicel yaklaşımları kullanarak araştırma yürütme süreci Sabahattin Zaim, “Genç İlim Adamına Nasihatler” [16 s., Çalışma motivasyonu için] Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 1 (s.1-37)
3 Araştırma probleminin tanımlanması Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 2 (s.81-108)
4 Literatür Taraması Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 3 (s.109-149)
5 Amaç ve araştırma soruları veya hipotezleri belirleme Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 4 (s.149-187)
6 Nicel veri toplama Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 7 (s.264-305)
7 Nicel verileri analiz etme ve yorumlama Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341)
8 Nitel veri toplama Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341)
9 Nitel verileri analiz etme ve yorumlama Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341)
10 Atlas Ti nitel veri analiz programı https://atlasti.com/free-trial-version/
11 Araştırmanın raporlanması ve değerlendirilmesi Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 9 (s.341-376)
12 Bilimsel Araştırmalarda Etik Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek, (s.196-215)
13 Örnek Nitel Makale İncelemesi
14 Örnek Nicel Makale İncelemesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek

Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İslam ahlak anlayışı hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olma X
2 İslam hukukunun temel kavramları ve metodolojisi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma X
3 İslam muamelat hukuku hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma X
4 Ekonomi ve finans bilimi hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma X
5 Ekonomi ve finans alanında global düzlemdeki mevcut işleyişi bilme ve güncel gelişmeleri takip edebilme X
6 Temel İslam bilimleri ile ekonomi-finans bilimleri arasında disiplinlerarası akademik çalışmalar yapabilme X
7 Finansal sistemde İslami ilkelere uygun özgün mekanizma ve ürünler geliştirebilme X
8 Ekonomi ve finans alanındaki yeni gelişmeleri, İslam ahlak anlayışı ve hukuku perspektifinden açıklama ve yorumlama X
9 Görev aldığı alanlarda ve ekonomik-ticari faaliyetlerde etik kurallara uygun davranma X
10 En az bir yabancı dilde akademik eser verebilme X
11 Kurumların tüm paydaşlarının hakkını ve yararını gözeten bir anlayışa sahip olma X
12 Gerekli bilgi teknolojilerini kullanma becerisine sahip olma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 18
1 Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. 5 5 5
2 Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. 5 5 5
3 Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. 5 5 5
4 Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. 5 5 5
5 Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6