Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Örnekler İçin Laboratuvar Teknikleri | BMM 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Moleküler Biyolojik tekniklerinin biyomedikal örnekler için ileri seviyede öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde; Laboratuvarda çalışmanın temel kuralları, Laboratuvarda kullanılan temel cihazların tanıtımı, Laboratuvarda kullanılan temel cihazların kullanım alanları, Laboratuvarda kullanılan temel solüsyonlar, Laboratuvarda kullanılan solüsyonların hazırlanışı, DNA izolasyonu, RNA izolasyonu, DNA ve RNA’nın miktar tayini, Elektroforez, Elektroforez kullanım alanları, Elektroforez çeşitleri, PCR’nin tanımı ve uygulama alanları, PCR reaksiyon karışımının hazırlanması, PCR koşullarının belirlenmesi, Gen ekspresyon analizi, Mutasyon analiz yöntemleri, DNA dizi analizi, hücre iskeletinin oluşturulması, yapay organ tasarımı gibi yöntem konuları bulunmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını bilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İleri moleküler analizler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Biyomedikal örnekler için moleküler yöntemlerin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basic rules of working in the laboratory | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Application of basic devices used in the laboratory | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Basic solutions used in the laboratory and their preparation | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | DNA isolation | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | RNA isolation | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Electrophoresis and its applications | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Definition and application areas of PCR | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Gene expression analysis | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | DNA sequence analysis methods | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Desing of cellcytoskeleton I | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Desing of cellcytoskeleton II | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Design of artifical organ I | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Design of artifical organ II | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Current molecular techniques | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını bilir | 5 | ||||||
2 | İleri moleküler analizler hakkında bilgi sahibi olur | 5 | ||||||
3 | Biyomedikal örnekler için moleküler yöntemlerin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |