Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Görüntü İşleme | BMM 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyomedikal Alanında önemli bir yere sahip olan in-vivo ve in-vitro görüntüleme sistemlerinin çalışma mekanizmalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Canlı için ve canlı dışı olmak üzere biyomedikal alanında kullanılmakta olan görüntü işleme sistemleri ele alınmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemelerin in vivo ortamlarda görüntülenmesinde bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Uygulanan ileri görüntüleme tekniklerinin işletimine ve yorumlanmasına yönelik bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal alanında görüntülerin elde edilme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Biyomedikal alanında görüntülerin elde edilme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyomedikal alanında görüntülerin elde edilme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Görüntüleme şartları ve koşulları | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Görüntüleme şartları ve koşulları | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Görüntüleme şartları ve koşulları | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Biyomedikal alanında görüntülerin işleme mekanizması | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Biyomedikal alanında görüntülerin işleme mekanizması | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Biyomedikal alanında görüntülerin işleme mekanizması | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | İn-vitro görüntü işleme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | İn-vitro görüntü işleme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | İn-vivo görüntü işleme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | İn-vivo görüntü işleme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | İn-vivo görüntü işleme yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomalzemelerin in vivo ortamlarda görüntülenmesinde bilgi sahibi olur | 5 | 5 | |||||
2 | Uygulanan ileri görüntüleme tekniklerinin işletimine ve yorumlanmasına yönelik bilgi sahibi olur | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |