Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmplant Malzemelerde Hasar Analizi | BMM 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEDİHA İPEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyomalzemedeki hasar tanımı, Biyomalzemedeki hasar analizinin safhaları, Biyomühendislik alanında biyomalzemelerin ömürlerini belirleyen kriterler ve sebepler hakkında, hasara uğramış implant parçaların hasar sebeplerinin tespiti için gerekli olan bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Biyomalzemelerde hasar analizinde malzemelerde görülen hasar mekanizmaları, çeşitleri, tespiti ve araştırma teknikleri hakkında bilgi vermek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemelerde meydana gelen hasarlar hakkında ve hasarların analizi hakkında yorum yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyomalzemelerde hasar analizinin tanımını ve gerekliliğini oluşturmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Biyomalzemelerde hasar sebeplerini ve mekanizmalarını sınıflandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Biyomalzemelerde ısıl işlem hatalarını ve korozyon hatalarını sınıflandırmak, analizlerini değerlendirmek ve bu hasarları önlemek için çözümler önermek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Biyomalzemedeki bir kırılma hasarında kırılmış biyomalzemenin mikrograflarını değerlendirmek ve hasarı sorgulamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemelerde hasar analizi ve temel kavramlar | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Biyomalzemelerde teknolojik hatalar | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyomalzemelerde hasar analizinin safhaları ve tipleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Biyomalzemelerde hasar analizinde kullanılan test yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Biyomalzemelerde kırılma hasarları | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Biyomalzemelerde yorulma hasarı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Biyomalzemelerde korozyon hasarı | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Biyomalzemelerde ısıl işlem hasarları | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Biyomalzemelerde sürünme hasarı | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Biyomalzemelerde aşınma hasarı | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Biyomalzemelerde kaynak hasarları | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Biyomalzemelerde hasar raporu örnekleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Biyomalzemelerde hasar raporu örnekleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Biyomalzemelerde hasar raporu örnekleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomalzemelerde meydana gelen hasarlar hakkında ve hasarların analizi hakkında yorum yapabilmek | 5 | ||||||
2 | Biyomalzemelerde hasar analizinin tanımını ve gerekliliğini oluşturmak | 5 | ||||||
3 | Biyomalzemelerde hasar sebeplerini ve mekanizmalarını sınıflandırmak | 5 | 5 | |||||
4 | Biyomalzemelerde ısıl işlem hatalarını ve korozyon hatalarını sınıflandırmak, analizlerini değerlendirmek ve bu hasarları önlemek için çözümler önermek | 5 | 5 | |||||
5 | Biyomalzemedeki bir kırılma hasarında kırılmış biyomalzemenin mikrograflarını değerlendirmek ve hasarı sorgulamak | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |