Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmplant Malzemelerin Korozyonu | BMM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İmplant malzemelerinde korozyonu ve korozyon önlenmesindeki temel ilkeleri öğrenme, irdeleme, işleme ve değerlendirme. İmplantlardaki korozyon sorununa kimyasal ve elektrokimyasal yaklaşım kavramlarını anlama, uygulama ve çözümünde yararlı önlemler geliştirme |
Dersin İçeriği | Korozyonun tanımı ve önemi, korozyonun elektrokimyasal mekanizması, korozyona neden olan etkenler, korozyon hızı, çeşitli ortamlarda metallerin korozyon dirençleri, metalik, seramik, polimerik, kompozit malzemelerin korozyonu, ileri malzemelerin korozyonu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmplantlarda korozyon sorunlarına neden olan kimyasal reaksiyonları tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Çeşitli ortamlarda bulunan implant malzemelerdeki korozyona neden olan etkenler hakkında yorum yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 1. Korozyon olaylarının nedenini tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İmplant malzemelerin korozyonu yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | İmplantlarda korozyon sorunlarının çözümü ile ilgili tasarımlar gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korozyonun tanımı ve önemi, korozyonun elektrokimyasal mekanizması, elektrokimyasal hücre, anodik ve katodik reaksiyonlar, faraday tasası | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Korozyonun neden olduğu kayıplar, implant malzemelerinde korozyona neden olan etkenler | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Implant malzemelerinde korozyona etki eden parametreler | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Galvanik korozyon hücresinin işlevi, elektromotor kuvvet, standart hidrojen elektrodu, daniel hücresi | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Elektrokimyasal pillerin gösterimi, yarı hücre potansiyeli, standart yarı hücre potansiyeli, elektrokimyasal hücre potansiyellerinin hesaplanması | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | İmplant malzemelerinde Korozyon hızı, korozyonda incelme hızı, korozyon hızını etkileyen faktörler, korozyon hızı birimleri, birimlerin birbirine dönüşümü | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Çeşitli ortamlarda implant malzemelerinde korozyon dirençleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Metalik implant malzemelerin korozyonu | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Seramik implant malzemelerin korozyonu | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Polimerik, implant malzemelerin korozyonu | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Polarizasyon, kavitasyon, pasif-aktif-transpasif geçişler | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Korozyon türleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Korozyon testleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Implant malzemelerinde korozyondan korunma yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmplantlarda korozyon sorunlarına neden olan kimyasal reaksiyonları tanımlayabilme | 5 | ||||||
2 | Çeşitli ortamlarda bulunan implant malzemelerdeki korozyona neden olan etkenler hakkında yorum yapabilir. | 5 | ||||||
3 | 1. Korozyon olaylarının nedenini tanımlayabilir | 5 | 5 | |||||
4 | İmplant malzemelerin korozyonu yorum yapabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | İmplantlarda korozyon sorunlarının çözümü ile ilgili tasarımlar gerçekleştirebilir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |