Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hedefli ve Kontrollü İlaç Taşıma Sistemleri | BMM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hedefli ve kontrollü ilaç salımı ile ilaç taşıma sistemlerindeki temel kavramları ve yaklaşımları aktarmak. |
Dersin İçeriği | Kontrollü ilaç taşıma ve salımın tanımı, ilaç taşıycı ve kontrollü salım sistemlerinin tasarımı. Görüntülemede nanopartiküller, hedefleme ve biyodağılım, toksikolojik konular. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlaç taşıma ve salımının genel prensiplerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kontrollü salım teknolojisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İlaç salımında nanoteknolojik ve diğer sistemler hakkıında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Hedefli ilaç taşıma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Klinik aşamadaki formülasyonlar hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlaçların kullanım amaçları, ilaç taşıma ve salımı tanımı ve kontrolü, avantaj ve dezavantajları, | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Yeni ilaç taşıyıcı sistemlerin sınıflandırılması ve ilaç taşıyıcı sistemlerin taşıması gereken özellikler | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Klasik ve kontrollü ilaç sistemlerinin uygulanma yolları | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Nanotaşıycıların tasarımı, üretim yöntemleri, karakterizasyonu, çeşitleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Oküler ilaç taşıyıcı sistemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Oral verilişte yeni ilaç taşıyıcı sistemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | İnorganik bazlı nanotaşıycılar | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Polimer bazlı taşıyıcılar | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Protein ilaç taşıyıcı sistemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Görüntülemede kullanılan nanopartiküller | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | siRNA ve DNA tabanlı yeni ilaçlar ve büyük moleküllerin taşınması | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Hedefleme | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Hedefleme ve kontrollü salınım | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Biyo-dağılım ve toksikoloji, EPR etkisi | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlaç taşıma ve salımının genel prensiplerini öğrenir | 5 | ||||||
2 | Kontrollü salım teknolojisini açıklar | 5 | ||||||
3 | İlaç salımında nanoteknolojik ve diğer sistemler hakkıında bilgi edinir | 5 | 5 | |||||
4 | Hedefli ilaç taşıma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | |||||
5 | Klinik aşamadaki formülasyonlar hakkında bilgi edinir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |