Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomalzemeler | BMM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERBÜLENT TÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yumuşak ve sert dokuları onarmak veya bu dokuların yerine geçmek için kullanılan biyomalzemelerin çeşitleri, özellikleri, karakterizasyonu, üretimi, kullanımı ve biyouyumluluk konularında öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Biyomalzemeler hakkında genel bilgiler, geçmiş, güncel ve gelecek biyomalzemelerin tanıtılması, doğal biyomalzemeler, biyomalzemelerin sınıflandırılması, biyouyumluluk, canlı doku biyomalzeme etkileşimleri, biyobozunum, biyomalzemelerin üretimi ve karakterizasyonu. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeleri tanımlayabilir. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyomalzeme çeşitlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Biyomalzemelerin özelliklerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Hücre ve doku etkileşimlerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Biyouyumluluk kavramını ve biyouyumluluk testlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Biyomalzemelerin üretimini ve karakterizasyonunu açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Biyomalzemelerin uygulamalarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemelere giriş | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Doğal biyomalzemeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyomalzemelerin sınıflandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Biyomalzemelerin özellikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Metalik biyomalzemeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Polimerik biyomalzemeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Seramik biyomalzemeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Dental seramikler | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Hücre ve doku etkileşimleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Biyouyumluluk | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Biyouyumluluk testleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Biyomalzemelerin üretimi | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Biyomalzemeleri karakterizasyon metotları | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Biyomalzemelerin uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Şenol YILMAZ'ın Biyomalzemeler ders notları. |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeleri tanımlayabilir. | 5 | ||||||
2 | Biyomalzeme çeşitlerini açıklayabilir. | 5 | ||||||
3 | Biyomalzemelerin özelliklerini açıklayabilir. | 5 | ||||||
4 | Hücre ve doku etkileşimlerini tanımlayabilir. | 5 | ||||||
5 | Biyouyumluluk kavramını ve biyouyumluluk testlerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Biyomalzemelerin üretimini ve karakterizasyonunu açıklayabilir. | 5 | 5 | |||||
7 | Biyomalzemelerin uygulamalarını tanımlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 90 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |