Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanobiyosensörler ve Biyomedikal Uygulamaları | BMM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Nanobiyosensör tasarım ilkelerinin, çeşitlerinin, işleyiş prensiplerinin öğretilmesi ve nanobiyosensörlerin biyomedikal ve diğer alanlarda uygulamalarının aktarılması hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, nanobiyosensörlerin çalışma ilkeleri, nanobiyosensörlerin uygulama alanları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nanobiyosensör tasarımları hakkında temel bilgileri hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Farklı çeviricilere dayalı nanobiyosensörlerin genel çalışma prensiplerini ve uygulanma alanları hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Nanobiyosensör tasarımlarında kullanılan çeşitli yöntemler hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Nanobiyosensörlerin sağlık, gıda, savunma, çevresel alanlarda uygulamaları hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Nanobiyosensör tasarımı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyosensor tanımı ve kemoreseptör analogları | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Biyolojik algılama elemanlarının sınıflandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyosensörlerin sahip olması gereken özellikler: Seçicilik, hassasiyet, kalibrasyon, doğrusallık, tayin sınırı, kullanım ömrü | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Biyokimyasal temeller | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Nanobiyosensorlerin modellenmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Nanobiyosensörlerin sınıflandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Biyolojik algılama elemanlarının immobilizasyonu | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Nanobiyosensörlerin imalatı | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Elektrokimyasal, optik, piezoelektrik ve thermistor tabanlı biyonanosensörlerin performans karakteristikleri ve çalışma ilkeleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Fizikokimyasal dönüştürücüler çeşitleri ve kombinasyonları | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Metabolizma sensörleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Affinite nanobiyosensörleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Nanobiyosensörlerin uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Biyoçipler, BioMEMS ve BioNEMS | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nanobiyosensör tasarımları hakkında temel bilgileri hakkında yorum yapabilir | 5 | ||||||
2 | Farklı çeviricilere dayalı nanobiyosensörlerin genel çalışma prensiplerini ve uygulanma alanları hakkında yorum yapabilir | 5 | ||||||
3 | Nanobiyosensör tasarımlarında kullanılan çeşitli yöntemler hakkında yorum yapabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Nanobiyosensörlerin sağlık, gıda, savunma, çevresel alanlarda uygulamaları hakkında yorum yapabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Nanobiyosensör tasarımı yapabilir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |