Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoreaktör Dizaynı | BMM 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH KARADAĞLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyoreaktör tasarımı ve farklı bilim dalları açısından değerlendirilmeleri |
Dersin İçeriği | Biyoreaktörler, biyoreaktör tasarımları, biyoreaktör türleri ve seçimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoreaktörleri tanıyarak kimyasal, fizyolojik ve mühendislik gözüyle değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Uygulama alanını göz önünde bulundurarak uygun biyoreaktörü tasarlayabilir ve üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Enzim ve mikrobiyal sistemler hakkında bilgi sahibi olarak bu sistemler için uygun biyoreaktörü seçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Biyoreaktörleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Doku mühendisliği, kök hücreler gibi konularda uygun biyoreaktörleri tasarlayarak üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoreaktörler | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Biyoreaktör tasarımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyoreaktör tasarımında mühendislik, biyokimyasal ve fizyolojik değerlendirmeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Biyoreaktör türleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Biyoreaktör seçimi | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Biyoreaktör tasarımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Enzim ve mikrobiyal sistemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Enzim ve mikrobiyal çoğalma kinetiği | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Kütle ve enerji korunumu kanunlarının uygulanması | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Biyoreaktörlerin örnek uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Biyoreaktörlerde ölçeklendirme | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Farklı alanlardaki uygulamalar için biyoreaktör tasarımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Biyoreaktörlerde maddelerin ve fazların ayrıştırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Özel kullanımlar için biyoreaktör tasarımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoreaktörleri tanıyarak kimyasal, fizyolojik ve mühendislik gözüyle değerlendirebilir | 5 | ||||||
2 | Uygulama alanını göz önünde bulundurarak uygun biyoreaktörü tasarlayabilir ve üretebilir | 5 | ||||||
3 | Enzim ve mikrobiyal sistemler hakkında bilgi sahibi olarak bu sistemler için uygun biyoreaktörü seçebilir | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Biyoreaktörleri kullanabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Doku mühendisliği, kök hücreler gibi konularda uygun biyoreaktörleri tasarlayarak üretebilir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |