Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyofizik ve Uygulamaları | BMM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SADIK BAĞCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SADIK BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Hüseyin Murat TÜTÜNCÜ Doç. Dr. Ertuğrul KARACA Doç. Dr. Hüseyin Yasin UZUNOK |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Fizikteki bazı temel kavramların canlı sistemlerle bağlantısını kurmaktır. |
Dersin İçeriği | Durgun Kuvvetler, Sürtünme, Ötelenme Hareketi, Açısal Hareket, Maddelerin Esnekliği ve Dayanıklılığı, Akışkanlar ve Hareketleri, Isı ve Kinetik Kuramı, Termodinamik, Isı ve Yaşam, Dalgalar ve Ses, Elektrik, Optik, Aom Fiziği, Çekirdek Fiziği, Biyofizik Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kas biyofiziği ve dinamiği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Görme biyofiziği ve optik kanunları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Biyofizik ve teknolojik uygulamalar ile ilişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Durgun Kuvvetler ve Sürtünme | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Ötelenme Hareketi | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Açısal Hareket | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Maddelerin Esnekliği ve Dayanıklılığı | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Akışkanlar ve Hareketleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Isı ve Kinetik Kuramı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Termodinamik | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Isı ve Yaşam | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Dalgalar ve Ses | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Elektrik | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Optik | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Aom Fiziği | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Çekirdek Fiziği | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Biyofizik Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Biyoloji ve Tıpta Fizik, Paul Davidovits, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Fevzi Köksal, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Daışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2012. 2. Temel Biyofizik Biyomekanik. Prof. Dr. İsmail GÜNAY, Nobel Yayınevi, 2014. 3. Biyofizik. Prof. Dr. Ferit PEHLİVAN, Hacettepe-Taş Yayınevi, 2004.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kas biyofiziği ve dinamiği | 5 | ||||||
2 | Görme biyofiziği ve optik kanunları | 5 | ||||||
3 | İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları | 5 | ||||||
4 | Biyofizik ve teknolojik uygulamalar ile ilişkileri | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |