Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım Projesi II | GIT 522 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Grafik tasarımın iletişim, tasarım ve sanat temelli yapısına uygun bireysel proje üretebilme becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Gündeme veya öğrencilerin bireysel ilgi alanlarına uygun grafik tasarım projeleri geliştirmek ve uygulamak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grafik tasarımın işlevsel yönünü fark eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
2 | Toplumsal, çevresel ve bireysel sorunların çözümünde grafik tasarımı etkili kullanabilir | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
3 | Belirli bir problem çerçevesinde bir grafik tasarım projesi tasarlar, gerçekleştirir ve sunuma hazır hale getirir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konularını belirleme | |
2 | Proje önerilerinin değerlendirilmesi, proje konusu seçimi ve konu hakkında araştırma yapılacak kaynakların belirlenmesi | |
3 | Proje metinlerinin yazımı | |
4 | Taslak metinlerin değerlendirilmesi | |
5 | Proje Uygulaması | |
6 | Proje Uygulaması | |
7 | Proje Uygulaması | |
8 | Proje Sunumu | |
9 | 2. Proje | |
10 | Proje Uygulaması | |
11 | Proje Uygulaması | |
12 | Proje Uygulaması | |
13 | Proje Uygulaması | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997 Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004 Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002 Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Grafik tasarımın işlevsel yönünü fark eder. | 5 | |||||||
2 | Toplumsal, çevresel ve bireysel sorunların çözümünde grafik tasarımı etkili kullanabilir | 5 | |||||||
3 | Belirli bir problem çerçevesinde bir grafik tasarım projesi tasarlar, gerçekleştirir ve sunuma hazır hale getirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |