Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletmede Mesleki Eğitim I HEM 405 7 0 + 32 16 20
Ön Koşul Dersleri

 Öğrencilerinin 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. yarıyıllardaki uygulamalı mesleki derslerden hepsinden başarılı olmaları gerekir

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör. MERVE GÜLBAHAR EREN, Arş.Gör. SEMİHA ÜNKAZAN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÇELİK YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Meslek derslerine yönelik bilgi ve becerilerini mesleki uygulama alanlarında geliştirmek, • Mesleki uygulama becerilerini daha üst düzeye çıkarmak, uygulamalarını bilimsel bilgilere dayalı olarak gerçekleştirebilmelerini ve bilimsel çalışma esaslarını öğrenebilmelerinisağlamak, • Hemşirelik/Ebelik bakım sürecini yerinde uygulayarak profesyonel yaşama hazırlanmalarını, mesleki uygulama alanlarında yaşanan sorunları fark etme, analiz etme ve çözüm üretmelerini sağlamak, • Sistematik yaklaşımla bakım verme becerilerini pekiştirmek, • Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve hastalık durumunda hemşirelik/ebelik bakımının toplum düzeyindeki önemini, anlamını ve sağlık sorunlarının çözümüne olan katkısını kavramalarını sağlamak, • Profesyonel bir hemşire/ebe olarak sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanabilmeleri için önceki dönemlerde edindiği teorik ve pratik bilgileri geliştirmek, • Gebelikte, doğum anında ve doğum sonrası dönemde anne ve yeni doğan takibini yapabilme, normalden sapmaları belirleyebilme becerilerini geliştirmek, • Ayrıca ebelik öğrencilerinin normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilmelerini, normalden sapma durumlarında da uygun ebelik yaklaşımlarını kullanabilmelerini sağlamak, • Bireyin, ailenin ve toplumun koruyucu, tedavi ve rehabilite edici alanlarda sağlık bakım gereksinimlerine yönelik bakım sürecini yerinde uygulamak, • Hemşirelik/ebelik girişimlerini gerçekleştirme ve sonuçlarını değerlendirmede sorumluluk alabilmek, • Sağlık hizmetlerinin sunulmasında sağlık ekibi içinde etkin yer alma ve ekibin diğer üyeleri ile iş birliği içinde çalışma becerisini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Hemşirelik Esasları

İç Hastalıkları Hemşireliği

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Bireysel Çalışma,
4 Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası,
5 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
7 Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. Tartışma, Anlatım,
8 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar.
9 Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
10 Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. Soru-Cevap, Anlatım,
11 Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hemşirelik Esasları
2 İç Hastalıkları Hemşireliği
3 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği
4 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
5 Halk Sağlığı Hemşireliği
6 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
7 Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği
8 Hemşirelik Esasları
9 İç Hastalıkları Hemşireliği
10 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği
11 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
12 Halk Sağlığı Hemşireliği
13 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
14 Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
7 Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
8 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
9 Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . 5 5 5 5 5 5 5 5 5
10 Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
11 Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 3
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,12
Dersin AKTS Kredisi 20