Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelikte Eğitim SHE 401 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. IŞIK ATASOY
Dersi Verenler Öğr.Gör. IŞIK ATASOY,
Dersin Yardımcıları

---

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

 Öğrenciye ,sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi ve  hizmetiçi eğitim,etkili sunum teknikleri  gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmayı ve  eğitimci rol ve  becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Hemşirelikte eğitiminin yeri, önemi ve ilkeleri, öğrenme öğretme ile ilgili kavramlar,öğrenme kuramları,  e- öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler,  oryantasyon eğitimi ve hizmet içi eğitimin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, yetişkin eğitimi ve sağlık eğitimi konuları  yer almaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
3 Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Hasta ve ailesinin eğitimini planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Girişi ve tanıtımı, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2 Ülkemizde Hemşirelik eğitiminin dünü, bugünü ve yarını
3 Dünyada Hemşirelik Eğitimi
4 Öğrenme nedir? Eğitimde Öğrenme Kuramları
5 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
6 Eğitimde pedegojik ve androgojik yaklaşım
7 Eğitimde iletişim teknikleri
8 Eğitimde etkili sunum teknikleri
9 Hemşirenin eğitimci rolü, Hizmet içi eğitim
10 Hasta ve yakınlarının eğitimi
11 Hemşirelikte klinik eğitim ve önemi
12 Sağlık eğitiminde e-öğrenme ve uzaktan eğitim
13 Sağlık eğitimi
14 Hemşirelik eğitiminde kullanılan bilişim teknolojileri
Kaynaklar
Ders Notu

Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Ders Kaynakları

Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara.

Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık.

Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.

Sönmez V. ( 2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.

Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara.

Hacıalioğlu, N. (2011).Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri 

Esen,C;Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020).  Edt.Pektekin,Ç; Akın,S.Sağlık Bilimlerinde Eğitim.İstanbul Tıp Kitapevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder 5 5 5 5 5 0 5 0 0
2 Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar 5 5 5 5 5 0 5 0 0
3 Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar 5 5 5 5 5 0 5 0 0
4 Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder 5 5 5 5 5 0 5 0 0
5 Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Hasta ve ailesinin eğitimini planlar 5 5 5 5 5 0 5 0 0
7 Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar 5 5 5 5 5 0 5 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ara Sınav 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5