Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Eğitim | SHE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | --- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye ,sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi ve hizmetiçi eğitim,etkili sunum teknikleri gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmayı ve eğitimci rol ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Hemşirelikte eğitiminin yeri, önemi ve ilkeleri, öğrenme öğretme ile ilgili kavramlar,öğrenme kuramları, e- öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, oryantasyon eğitimi ve hizmet içi eğitimin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, yetişkin eğitimi ve sağlık eğitimi konuları yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Girişi ve tanıtımı, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Ülkemizde Hemşirelik eğitiminin dünü, bugünü ve yarını | |
3 | Dünyada Hemşirelik Eğitimi | |
4 | Öğrenme nedir? Eğitimde Öğrenme Kuramları | |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
6 | Eğitimde pedegojik ve androgojik yaklaşım | |
7 | Eğitimde iletişim teknikleri | |
8 | Eğitimde etkili sunum teknikleri | |
9 | Hemşirenin eğitimci rolü, Hizmet içi eğitim | |
10 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
11 | Hemşirelikte klinik eğitim ve önemi | |
12 | Sağlık eğitiminde e-öğrenme ve uzaktan eğitim | |
13 | Sağlık eğitimi | |
14 | Hemşirelik eğitiminde kullanılan bilişim teknolojileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara. Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık. Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Sönmez V. ( 2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara. Hacıalioğlu, N. (2011).Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri Esen,C;Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020). Edt.Pektekin,Ç; Akın,S.Sağlık Bilimlerinde Eğitim.İstanbul Tıp Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
2 | Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
3 | Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
4 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
5 | Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
7 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |