Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adölesan Sağlığı | HEM 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrenciye adolesan dönemi özelliklerini, sorunlarını ve bakımını öğreterek, ebeveyn ve adolesana rehberlik yapabilecek yeterliliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders adolesan dönemine ilişkin normal gelişim özelliklerini, adolesan dönemdeki riskli durumları ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adolesan Dönemi, Ülkemizde ve Dünyada Adolesan Sağlığının Durumu | |
2 | Adolesanla İletişim ve Aile Yaklaşımı | |
3 | Adolesan Döneminin Gelişim Özellikleri | |
4 | Adolesan Sağlığın Değerlendirilmesi ve Aşılama | |
5 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
6 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
7 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
8 | Adolesan Gebelikler | |
9 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
10 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
11 | Adolesanlarda Okul Problemleri | |
12 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
13 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
14 | Gençlerin Etiketlenme Kuramı |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu | ||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | |||||||||
2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | |||||||||
3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | |||||||||
4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | |||||||||
5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | |||||||||
6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | |||||||||
7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |