Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Bakım Teknolojileri | SHE 314 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM DOĞU KÖKCÜ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel hasta bakımına ilişkin hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi kullanabilmek ve bakımı geliştirmek. Bireyin bakımına ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, hastanın bakımının yürütülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerini teknolojik ürünlerle ders ve hastane ortamında kazandırılması |
Dersin İçeriği | Hemşirelik Bakımda Teknolojilerine giriş ve etik yönü Hasta takibi, ilaç uygulamaları, ilaç yönetimi, güvenli çevrenin oluşturulması,iletişim,solunum,beslenme, boşaltım konularında teknolojinin kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
2 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilme. | ||
3 | Tanılama araçlarından elde ettiği verileri eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||
4 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin İşleyişi | |
2 | Hemşirelik Bakımında Teknoloji ve Hemşirenin Rolü Bilimsel ve Teknolojik Gelişmelerin Sağlık ve İnsani Değerler Üzerine Etkisi, Etik Boyutu | |
3 | Güvenli İlaç Uygulamaları Yönetimi | |
4 | Güvenli Çevre Oluşturma – Hasta Taşıma-Tesbit Edicileri-Yataklar (Basınç Şiltesi-Lifting) | |
5 | Ağız Bakımında Kullanılan Ürünler (Aspiratörlü Diş Fırçası) | |
6 | Dekübüt Ülseri ve Bakım Ürünleri (VAC ve Yara Bakımı) | |
7 | Stoma ve Yara Bakımı (Stoma Hemşiresi) | |
8 | vize haftası | |
9 | SBAR | |
10 | İlaç Yönetiminde Teknoloji-Monitörizasyon-Pump- Beslenme pompaları vb.) | |
11 | Dijital Hemşirelik ve Hemşirelikte Yeni Teknolojiler | |
12 | İlaç Uygumalarında Güvenlik ve BD firması | |
13 | Öğrenci Ödevlerinin Sunumu | |
14 | Öğrenci Ödevlerinin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing. 2-Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia. Clinical 3-Learning and Teaching Innovations in Nursing: Dedicated Education Units Building a Better Future (10 ed) Springer Netherlands. 4-Tina D., Susan Murphy H., Bob K., Renee R. (2015). An introduction to nursing informatics: evolution and innovation. HiMSS ;HİMSS Boca Baton.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||
2 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilme. | |||||||||
3 | Tanılama araçlarından elde ettiği verileri eleştirel olarak yorumlayabilir. | |||||||||
4 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |