Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre ve Sağlık | SHE 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin; Çevre ile sağlık arasında ilişkisi kurulmasının sağlanması, Çevre kirliliğine yol açan etkenlerin tanınması, Dünyanın ve Türkiye’nin Çevre sorunlarının tanınmasının sağlanması ve Öğrencilerin çevre bilincini artırılmasının sağlanması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımlar, Çevresel riskler,Çevresel etkenlerin sistemler üzerine etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları öğrenir | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri, sera gazları,ve hastalık yapan tüm etkenler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Hava kirliliği ve metorolojik olayların sağlık üzerine olan etkilerini öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Su,Toprak,Besin ve Gürültü kirliliği hakkında bilgileri öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Çevre ve Sağlık hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve sağlık ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
3 | Sera gazları ve insan sağlığına etkileri | |
4 | Sosyal çevre ve sağlık | |
5 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler | |
6 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık yapıcı etkenler | |
7 | Kapalı ortam hava kirliliği ve sağlık, açık hava kirliliği ve sağlık | |
8 | Radyasyon ve sağlık | |
9 | Su, sanitasyon ve sağlık; Toprak ve Besin kirliliği ve sağlık | |
10 | Meteorolojik etkenler ve sağlık üzerine etkileri | |
11 | Gürültü Kirliliği ve Sağlık Üzerine etkileri | |
12 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenleri (Çocuklar, Yaşlılar ve Hamileler) | |
13 | Ekosistem ve Döngüler | |
14 | Günümüzde; Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Kirliliği ve Çocuk, 1. Baskı, 2007 Güler, Ç 2. Çevre ve İnsan Sağlığı (Çeviri Kitap), Halk Sağlığı Uzmanları Derneği Yayınları, HASÜDER Yayınları, 2016 3. Moeller, D.W. Enviromental Health, 3th Edition, Harvard University Press, 2005 4-Çevre Sağlığı Prof.Dr Çağatay Güler 5-Meteoroloji Genel Müdürlüğü-Küresel ısınma
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları öğrenir | |||||||||
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri, sera gazları,ve hastalık yapan tüm etkenler nelerdir öğrenir | |||||||||
3 | Hava kirliliği ve metorolojik olayların sağlık üzerine olan etkilerini öğrenir | |||||||||
4 | Su,Toprak,Besin ve Gürültü kirliliği hakkında bilgileri öğrenir | |||||||||
5 | Çevre ve Sağlık hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | |||||||||
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |