Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre ve Sağlık | SHE 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin; Çevre ile sağlık arasında ilişkisi kurulmasının sağlanması, Çevre kirliliğine yol açan etkenlerin tanınması, Dünyanın ve Türkiye’nin Çevre sorunlarının tanınmasının sağlanması ve Öğrencilerin çevre bilincini artırılmasının sağlanması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımlar, Çevresel riskler,Çevresel etkenlerin sistemler üzerine etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları öğrenir | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri, sera gazları,ve hastalık yapan tüm etkenler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Hava kirliliği ve metorolojik olayların sağlık üzerine olan etkilerini öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Su,Toprak,Besin ve Gürültü kirliliği hakkında bilgileri öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Çevre ve Sağlık hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve sağlık ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
3 | Sera gazları ve insan sağlığına etkileri | |
4 | Sosyal çevre ve sağlık | |
5 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler | |
6 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık yapıcı etkenler | |
7 | Kapalı ortam hava kirliliği ve sağlık, açık hava kirliliği ve sağlık | |
8 | Radyasyon ve sağlık | |
9 | Su, sanitasyon ve sağlık; Toprak ve Besin kirliliği ve sağlık | |
10 | Meteorolojik etkenler ve sağlık üzerine etkileri | |
11 | Gürültü Kirliliği ve Sağlık Üzerine etkileri | |
12 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenleri (Çocuklar, Yaşlılar ve Hamileler) | |
13 | Ekosistem ve Döngüler | |
14 | Günümüzde; Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Kirliliği ve Çocuk, 1. Baskı, 2007 Güler, Ç 2. Çevre ve İnsan Sağlığı (Çeviri Kitap), Halk Sağlığı Uzmanları Derneği Yayınları, HASÜDER Yayınları, 2016 3. Moeller, D.W. Enviromental Health, 3th Edition, Harvard University Press, 2005 4-Çevre Sağlığı Prof.Dr Çağatay Güler 5-Meteoroloji Genel Müdürlüğü-Küresel ısınma
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri, sera gazları,ve hastalık yapan tüm etkenler nelerdir öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Hava kirliliği ve metorolojik olayların sağlık üzerine olan etkilerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Su,Toprak,Besin ve Gürültü kirliliği hakkında bilgileri öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Çevre ve Sağlık hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |