Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce | SHE 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akademik çalışma yapmak isteyen öğrencilere, bu çalışmaları sürecinde ihtiyaç duyacakları İngilizce altyapıyı oluşturmak, dil sınavlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve taktikleri incelemek bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Akademik araştırma yöntemleri, makale yazımı, veri değerlendirme, abstract inceleme ve sunum yapma konularında İngilizce yeterlilik kazanma. Dil sınavlarındaki yapıların incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik araştırma yapma yöntemleri konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
2 | Veri sunumu yapabilme becerisi geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Araştırma makalelerini inceleyip, uygulama becerisi geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
4 | Konferans ve ders sunumları yapma konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Akademik gelişim için gerekli görülen yabancı dil becerilerini kazanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Akademik dil sınavlarındaki teknik ve içerik konusunda yeterlilik kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Research studies | |
2 | Data presentations | |
3 | Research articles | |
4 | Abstracts | |
5 | Conference presentations | |
6 | Case presentations | |
7 | Tips on grammar questions in UDS | |
8 | Sentence and paragraph completion | |
9 | The disjoining sentence | |
10 | The odd sentence in the paragraph | |
11 | The appropriate expression | |
12 | Dialogues | |
13 | Translation | |
14 | Diagnostic Tests |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akademik araştırma yapma yöntemleri konusunda bilgi kazanır | |||||||||
2 | Veri sunumu yapabilme becerisi geliştirir | |||||||||
3 | Araştırma makalelerini inceleyip, uygulama becerisi geliştirir | |||||||||
4 | Konferans ve ders sunumları yapma konusunda bilgi kazanır | |||||||||
5 | Akademik gelişim için gerekli görülen yabancı dil becerilerini kazanır | |||||||||
6 | Akademik dil sınavlarındaki teknik ve içerik konusunda yeterlilik kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |