Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent ve Mimarlık | MIM 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bulunmamakta |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mimarlık Yüksek Lisans öğrebcilerinin lisansütü eğitimleri kapsamında aldıkları ders sürecinde kentsel ve mimari tasarım ölçekleri, yerel verilen analizleri ve tasarım süreci, karmaşık kentsel işlevlerin kent dokusuna etkileri, kent kimliği, kentlilik, aidiyet , kentlileşme konularının okuma ve sunumlarının yapılarak tartışılması yoluyla bilgi edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Kentsel Tasarım ve Mimari Tasarım Ölçeklerinin tartışılması, Kentin Hafızası ve Yaşanmışlıkların Kent Dokusundaki İzleri, Kentsel İşlevlerin Mahiyeti, Kent Kimliliği - Kentlilik - Aidiyet - Kentlileşme, Kentlerin gelişimi - Sönümlenen Kentler, Kent ve Ekonomi İlişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kentsel ve Mimari Tasarım Ölçekleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kent Kimliği - Aidiyet | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kentin Hafızası ve Yaşanmışlıkların Kent Dokusundaki İzleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kentsel İşlevler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kentlerin Gelişimi - Sönümlenen Kentler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kent ve Ekonomi | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimari Tasarım ve Kentsel Tasarım Ölçekleri | |
2 | Mevcut Fiziksel Durum, Yapılaşmış Alanlar, Ulaşım, İletişim, Demografik Yapı, Çevre Koşulları Verilerinin Analizi | |
3 | Kent Kimliği | |
4 | Aidiyet-Sahiplenme-Özelleştirme | |
5 | Aidiyet-Kent Dokusu | |
6 | Kentsel Mekanlar-Yaşanmışlıklar | |
7 | Kentlerin Oluşumu | |
8 | Ekonomi ve Kentlerin Gelişimi | |
9 | Sönümlenen Kentler | |
10 | Öğrenci Sunumu | |
11 | Öğrenci Sunumu | |
12 | Öğrenci Sunumu | |
13 | Öğrenci Sunumu | |
14 | Öğrenci Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hazırlanmış ders notları ve okuma föyler, dersin hocası tarafından ders yarıyılı başında verilecektir. |
Ders Kaynakları | LYNCH, Kevin., Kent İmgesi, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2010. CALVINO, Italo, Görünmez Kentler, (Çevirmen: Işıl Saatçıoğlu), Yapı Kredi Yaınları, 2002, CANSEVER, Turgut, İslam'da Şehir ve Mimari, Timaş Yayınları, 2006. TEKELİ, İlhan, Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kentsel ve Mimari Tasarım Ölçekleri | |||||
2 | Kent Kimliği - Aidiyet | |||||
3 | Kentin Hafızası ve Yaşanmışlıkların Kent Dokusundaki İzleri | |||||
4 | Kentsel İşlevler | |||||
5 | Kentlerin Gelişimi - Sönümlenen Kentler | |||||
6 | Kent ve Ekonomi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
2. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|