Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu’Da İhvanı Muslimin ve Siyaset (Ar) | ODC 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kararlaştırılan bu çalışma; Ortadoğu’da İhvan-ı Müslimin’ in siyasi sistemde ki rolü ve bölge de meydana gelen değişikliklerdeki rolü üzerinde duruyor. Bu yönüyle çalışma tabii görünümüne ve siyasi değişim eksenlerine katkı sunuyor. Çalışma son olarak İhvan’ ın siyasi ve sosyal yeniliklere katkısının yeterliliği üzerini odaklanıyor. |
Dersin İçeriği | Bu çalışma İhvan-ı Müslimin’in Ortadoğu’da siyaset üzerinde ki etkisini konu ediyor ve bu yolla öğrencilere Hareketi; iç dinamiklerini, çevre ve siyasi sistemle ya da diğer fikri hareketlerle nasıl ilişkileri olduğunu anlamada yardımcı oluyor. Bu, teori dersleri ve Ortadoğu’da hâlihazırda ki tecrübeler vasıtası ile pekişecektir. Program daha sonra İhvanın teşkilat yapısı ve siyasi düşünce özelliklerine temas etmekte ve İhvan’ in Siyasi çizgisini çeşitli dönemlerde üstlendiği sosyal rol ve siyasi katılım, sitemle ilişkileri açısından irdelemektedir. Bunlara ek olarak uluslararası yönleri ile Ortadoğu’ya tesirini ele almaktadır. Çalışmanın önemi İhvanın ve siyasi kollarının Arap Baharı döneminde oynadıkları rolü ve bölgenin istikrarına katkı için sundukları Siyasi Örnek teşkil etmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müslüman Kardeşlerin siyasete etkisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ashraf El-Sherif , THE MUSLIM BROTHERHOOD AND THE FUTURE OF POLITICAL ISLAM IN Egyppt, ( Washington, DC 20036: Carnegie Endowment for International Peace, 2014). Martin Gilens, Testing Theories of American Politics: Elites, Interest Groups, and Average Citizens, Princeton University, April 9, 2014 ESRA AVSAR, THE TRANSFORMATION OF THE POLITICAL IDEOLOGY AND THE DEMOCRACY DISCOURSE OF THE MUSLIM BROTHERHOOD IN EGYPT?? A THESIS SUBMITTED TO THE GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY, IN PARTIAL FULFILLMENT OF THE REQUIREMENTS FOR THE DEGREE OF MASTER OF SCIENCE IN MIDDLE EAST STUDIES, JUNE 2008. Michelle Paison The History of the Muslim Brotherhood: The Political, Social and Economic Transformation of the Arab Republic of Egypt, Tess Lee Eisenhart , Metamorphosis or Maturation: Organizational Continuity in Egypt’s Muslim Brotherhood, A thesis submitted to the faculty of Wesleyan University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Arts,, 2010. Stephen S. Zimowski, Consequences of the Arab Spring: How Shari’ah Law and the Egyptian Revolution Will Impact Protection and Enforcement, Penn State Journal of Law & International Affairs, Volume 2 | Issue 1 April 2013. Ziad Munson, ISLAMIC MOBILIZATION: Social Movement Theory and the Egyptian Muslim Brotherhood, The Sociological Quarterly ( Berkeley, CA: The Midwest Sociological Society, Volume 42, Number 4, pages 487–510.) 2001. Lorenzo Vidino )Ed( , THE WEST AND THE MUSLIM BROTHERHOOD AFTER THE ARAB SPRING, Al Mesbar Studies & Research Centre in collaboration with The Foreign Policy Research Institute, February 2013. Israel Altman, the Muslim Brotherhood's strategy from 1928 to 2007, the Institute of Hadison .2008. Mohammad Abu Rumman, Islamic Solution: Islamists and the state and the security stakes in Jordan (Amman: Center for Strategic Studies, 2012). Burhanf Dweikat, Civil State in accordance with the Muslim Brotherhoodand its influence on the form of the state and the political system in Egypt, a dissertation to complete the requirements for obtaining a Master degree in Political Planning and Development, Graduate School P, An Najah National University (Nablus) 0.2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müslüman Kardeşlerin siyasete etkisini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |