Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Ortadoğu´Da İhvan-I Muslimin (Ar) | ODC 592 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. FURKAN HALİT YOLCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğu çalışmalarına ilgi duyan öğrencilere Modern Ortadoğu ülkelerindeki İhvan hareketini tanıtmak |
Dersin İçeriği | Muhalefetten İktidara Ihvan, Mısır, Tunus, Libya, Fas, Yemen, Suriye, Ürdün, Filistin, Irak, Körfez ve Cezair?de İhvan, Uluslar arası Düzen ve İhvan |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müslüman Kardeşler Örgütünün kuruluş sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman Kardeşler örgütünü öğrenir. | ||
3 | Uluslararası sistemin Müslüman Kardeşler örgütüne bakışını kavrar | ||
4 | Müslüman Kardeşlerin tarihini tanır | ||
5 | Devrim sürecinde Müslüman kardeşlerin roluni öğrenir | ||
6 | Müslüman kardeşlerin değişim sürecini kavrar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhalefetten İktidara Ihvan | |
2 | Mısır | |
3 | Tunus | |
4 | Libya | |
5 | Fas | |
6 | Yemen | |
7 | Suriye | |
8 | Ürdün | |
9 | Filistin | |
10 | Irak | |
11 | KörfezÜlkelerinde İhvan | |
12 | Cezairde İhvan | |
13 | Uluslar arası Düzen ve İhvan | |
14 | Bölgesel güçler ve İhvan |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | مارك لينش ، هل أسأنا فهم الإخوان ، فورن بوليسي اريك تراجر ، الإخوان المسلمون من المعارضة إلي السلطة ، معهد واشنطن عبد العظيم حماد ، صراع الخوذة واللحية والميدان ، المحروسة ، مصر ديفيد شينكر ، الإسلاميون والجيش وسياسات ما بعد الثورة ، معهد واشنطن من قبضة بن علي إلي ثورة الياسمين ، الإسلام السياسي في تونس ، مركز المسبار ، الإمارات الخليج والربيع العربي ، الدين والسياسة ، مركز المسبار ، الإمارات عامر شماخ ، الإخوان المسلمون وثورة 25 يناير ، القاهرة : دار التوزيع الإسلامية إبراهيم غرايبة ، جماعة الإخوان في الأردن ( 1946-1996) ، الأردن رؤية إخوان سوريا للإصلاح عام 2004 ، إخوان ويكي محسن عبد الحميد ، الإخوان المسلمون في العراق 1945-2003) الإخوان المسلمون في العراق ، مركز المسبار ، الإمارات عدنان سعد الدين ، تاريخ الإخوان في سوريا ، فرنسوا بورجا ، الإسلام صوت الجنوب ، حركات الإسلام السياسي في المغرب العربي ، تونس والجزائر والمغرب |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müslüman Kardeşler Örgütünün kuruluş sürecini öğrenir | ||||||
2 | Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman Kardeşler örgütünü öğrenir. | ||||||
3 | Uluslararası sistemin Müslüman Kardeşler örgütüne bakışını kavrar | ||||||
4 | Müslüman Kardeşlerin tarihini tanır | ||||||
5 | Devrim sürecinde Müslüman kardeşlerin roluni öğrenir | ||||||
6 | Müslüman kardeşlerin değişim sürecini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |