Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
The Muslım Brotherhood and The Salafıs In The Mıddle East (Ar) | ODC 581 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Present Students to Big and old Islamic Movement in ME , Growing up , Thoughts, Leaders , Confrantion , Transformation , Acess to power |
Dersin İçeriği | Political Context to Growing up MBH , Intellectual Context to Emeregnce MBH , Collapse Islamic Caliphate and Debate about Relationship Btween Religion and State , Hasan el Bana From Preaching to Policy 1928-1938 ,MBH After Hassan el Bana , Big Confrantion with Nasserism- State , Conflict on Legitimacy with Mubark Regim , MBH In Govern after Arab-Spring , What is The Future and HOW MBH Members Establish their experment ? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern dönemde Müslüman Kardeşler ve Selefileri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Selefiliğin tebliğ hareketinden siyasi harekete dönüşümünü kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Müslüman Kardeşler ve Selefilerin yaklaşımlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Müslüman Kardeşlein Din devlet ilişkisi modellerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Müslüman Kardeşlerin Siyasi düşüncelerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Müslüman Kardeşler ve Selefilerin etkilerini öğrenir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | R. Rıza, H. El-Benna | |
2 | Davetten Siyasete İhvan | |
3 | İhvan?ın Devletle ilk karşılaşması | |
4 | Benna?nın Ölümü ve İhvan | |
5 | İhvan ve Nasır | |
6 | Sedat Dönemi İhvan | |
7 | Mübarek Dönemi İhvan | |
8 | MBH after Hasan El Bana | |
9 | Ensarı Sünne?den Selefi Davete Selefiler | |
10 | Siyaseti Redden Siyasi Harekete Selefile | |
11 | Devrim Sonrası Rekabet eden Selefilik ve İhvan | |
12 | İktidar?ın Meydan Okuması Karşısında İhvan ve Selefiler | |
13 | , İhvan ve Selefiler Ortak mı Muarız mı? | |
14 | İhvan ve Selefiliğin Geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern dönemde Müslüman Kardeşler ve Selefileri tanır | ||||||
2 | Selefiliğin tebliğ hareketinden siyasi harekete dönüşümünü kavrar | ||||||
3 | Müslüman Kardeşler ve Selefilerin yaklaşımlarını karşılaştırır | ||||||
4 | Müslüman Kardeşlein Din devlet ilişkisi modellerini tanır | ||||||
5 | Müslüman Kardeşlerin Siyasi düşüncelerini değerlendirir | ||||||
6 | Müslüman Kardeşler ve Selefilerin etkilerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |