| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Ağları | BSE 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ziya EKŞİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar Ağlarının altyapısını oluşturan teknolojileri tanımak, ağ türlerini hakkında bilgi edinmek, referans modeller hakkında bilgi sahibi olmak ve katmanlı ağ yapısını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar ağlarının sınıflandırılması, Referans modelleri, Fiziksel katman, Veri bağı katmanı ve LAN teknolojileri, Yönlendirme katmanı: IP, Ulaşım katmanı: TCP ve UDP, Uygulama Katmanı Protokolleri, WAN teknolojileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ağlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Referans modellerini bilir (OSI,TCP/IP) | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Fiziksel katmanın görevlerini bilir, bu katmanda kullanılan teknolojileri ve arabağlaşım cihazlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Veribağı katmanını ve alt katmanlarını tanır, görevlerini bilir. LAN teknolojilerini kavrar. Bu katmanda kullanılan arabağlaşım cihazlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Yönlendirme katmanın görevlerini bilir. IP yönlendirme protokolünü tanır. Verilen bir IP adres bloğunu alt ağlara bölebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Yönlendirme protokollerini tanır ve yönlendiriciler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Ulaşım katmanının görevleri bilir ve TCP/UDP protokollerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Uygulama katmanında çalışan protokolleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | WAN teknolojilerini bilir (ATM, ADSL) | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar Ağlarına Giriş | |
| 2 | Coğrafik Sınıflandırma ve Topolojiler | |
| 3 | Referans modelleri | |
| 4 | Fiziksel Katman | |
| 5 | Veri Bağı Katmanı | |
| 6 | Ortam erişim mekanizmaları ve Ethernet Teknolojisi | |
| 7 | Yönlendirme katmanı ve IP | |
| 8 | Adres sınıfları ve alt ağ oluşturma | |
| 9 | Yönlendirme protokolleri | |
| 10 | Ulaşım Katmanı: TCP ve UDP | |
| 11 | Uygulama Katmanı | |
| 12 | Packet Tracer ile ağ benzetimine giriş | |
| 13 | Packet Tracer ile benzetim uygulamaları | |
| 14 | Packet Tracer ile benzetim uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bilgisayar Ağları Ders Notu, Doç. Dr. Murat ÇAKIROĞLU Bilgisayar Ağları Ders Notu, Prof.Dr.Hüseyin EKİZ |
| Ders Kaynakları | 1- Computer Networks, Andrew S.Tanenbaum, Prentice Hall 2- Computer Networking, A Top-Down Approach Featuring The Internet, James F. Kurose, Keith W. Ross, Addison Wesley |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ağlarını sınıflandırır. | ||||||||||
| 2 | Referans modellerini bilir (OSI,TCP/IP) | ||||||||||
| 3 | Fiziksel katmanın görevlerini bilir, bu katmanda kullanılan teknolojileri ve arabağlaşım cihazlarını tanır. | ||||||||||
| 4 | Veribağı katmanını ve alt katmanlarını tanır, görevlerini bilir. LAN teknolojilerini kavrar. Bu katmanda kullanılan arabağlaşım cihazlarını tanır. | ||||||||||
| 5 | Yönlendirme katmanın görevlerini bilir. IP yönlendirme protokolünü tanır. Verilen bir IP adres bloğunu alt ağlara bölebilir. | ||||||||||
| 6 | Yönlendirme protokollerini tanır ve yönlendiriciler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 7 | Ulaşım katmanının görevleri bilir ve TCP/UDP protokollerini kavrar. | ||||||||||
| 8 | Uygulama katmanında çalışan protokolleri bilir. | ||||||||||
| 9 | WAN teknolojilerini bilir (ATM, ADSL) |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||