Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik II | FIZ 112 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektriklenme kavramlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kondansatörler ve teknolojide kullanım alanlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektriksel Kuvvetler | [1] Sayfa 708-742 |
2 | Elektrik Alanları | [1] Sayfa 708-742 |
3 | Gauss Yasası | 1] Sayfa 743-767 |
4 | Gauss Yasası | [1] Sayfa 743-767 |
5 | Elektriksel Potansiyel | [1] Sayfa 768-802 |
6 | Elektriksel Potansiyel Enerji | |
7 | Sığa ve Dielektrikler | [1] Sayfa 803-839 |
8 | Akım ve Direnç | [1] Sayfa 840-867 |
9 | ARASINAV | |
10 | Doğru Akım Devreleri | [1] Sayfa 868-903 |
11 | Doğru Akım Devreleri | [1] Sayfa 868-903 |
12 | Manyetik Alanlar | [1] Sayfa 904-936 |
13 | Manyetik Alan Kaynakları | [1] Sayfa 937-978 |
14 | Manyetik Alan Kaynakları | [1] Sayfa 937-978 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Magyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 |
Ders Kaynakları | [2] Fizik II (Elektrik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006 [3] Modern Üniversite Fiziği,Cilt- II, (Elektrik ve Magnetizma), Çevirisi:Prof.Dr.Fahri Domaniç,Prof.Dr.Enis Erdik,Prof.Dr.N.Zengin,Çağlayan Kitabevi ,2000 [4] Fizik İlkeleri 2 F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu; 6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektriklenme kavramlarını öğrenme | ||||||||||
2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapabilme | ||||||||||
3 | Kondansatörler ve teknolojide kullanım alanlarını öğrenme | ||||||||||
4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapabilme | ||||||||||
5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavratmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |