Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güzel Sanatlar TEF 228 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İlk uygarlıklardan bugüne, sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Uygarlıkların Mısır, Mezopotamya ve Anadolu ekseninde ortaya çıkışları ve gelişimleri inançları, mitleri, sanatları ve birbirleriyle olan etkileşimleri anlatılır ve bu doğrultuda Batı Sanat Tarihine geçilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır
2 Tarihöncesi dönemler ve eserler eserlerin yapılış amaçları
3 Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Ege Bölgesindeki yerleşim yerleri.
4 Yunan ve Roma uygarlıkları
5 Genel Tekrar, I.Kısa Sınav
6 Yunan ve Roma uygarlıkları
7 Bizans Sanatı
8 İstanbul’da yer alan Bizans yapıları
9 Genel Tekrar, II.Kısa Sınav
10 VİZE
11 Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi.
12 Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi.
13 Romanesk Sanat. El Yazmaları, heykel ve mimari.
14 Gotik Sanat
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sanat Kavram ve Terimler Sözlüğü, Metin Sözen, Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi; Sanatın Öyküsü E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi; Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; “Resmin Dili” Uşun Tükel, Homer Kitabevi; Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi; Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, Önder Şenyapılı, Metu Pres; André Lhote, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge; Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi, Çeviren: Cevat Çapan
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak.
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek.
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur.
2 Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir.
3 Bilgileri kendi alanına transfer edebilir.
4 Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur
5 Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 44
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,76
Dersin AKTS Kredisi 2