Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Entegre Tasarım Dili | EBO 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | VHDL dilini kullanabilmek için, yazım kurallarını anlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sistem tasarımı yapabilmek için, VHDL dilinde paralel programlama yapılarını inceler ve uygular. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bir sistem tasarımı için yazılım araçlarını inceler ve tasarım için uygun olanı seçer. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Bir sistem tasarımı için donanım araçlarını inceler ve tasarım için uygun olanı seçer. | Gezi / Gözlem, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tasarlanan sistemin verimli çalışması için hata bulma yöntemlerini inceler ve uygular. | Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | VHDL dilinde tasarım yapma yeteneğini geliştirmek için örnek uygulama kodları yazar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım ve giriş | |
2 | Temel veri türleri ve işleçler | |
3 | Paralel yapılar | |
4 | Sıralı yapılar | |
5 | Saat ve reset sinyalleri üretimi | |
6 | RTL ve test masası tasarımı | |
7 | Durum-makinesi kodlama teknikleri | |
8 | Veri nesneleri, diziler ve kompleks veriler | |
9 | Hiyerarşi oluşturma | |
10 | Arasınav | |
11 | Tasarım giriş yöntemleri | |
12 | Geliştirme ortamındaki tasarım süreçleri | |
13 | İşlevsel ve zamansal benzetim | |
14 | FPGA deney kartları ile devre üzerinde emülasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özcerit,Ahmet Turan; Entegre Devre Tasarımı Ders Notları, SAÜ TEF, 2004. |
Ders Kaynakları | VHDL for Programmable Logic, Kevin Skahill, Addison Wesley,1996 The Designers Guide to VHDL, Peter J. Ashenden, Morgan Kaufman, 1996 The Students Guide to VHDL, Peter J. Ashenden, Morgan Kaufman, 1996 Digital System Design with VHDL, Mark Zwolinski, Prentice Hall, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | VHDL dilini kullanabilmek için, yazım kurallarını anlar ve uygular. | ||||||||||
2 | Sistem tasarımı yapabilmek için, VHDL dilinde paralel programlama yapılarını inceler ve uygular. | ||||||||||
3 | Bir sistem tasarımı için yazılım araçlarını inceler ve tasarım için uygun olanı seçer. | ||||||||||
4 | Bir sistem tasarımı için donanım araçlarını inceler ve tasarım için uygun olanı seçer. | ||||||||||
5 | Tasarlanan sistemin verimli çalışması için hata bulma yöntemlerini inceler ve uygular. | ||||||||||
6 | VHDL dilinde tasarım yapma yeteneğini geliştirmek için örnek uygulama kodları yazar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |