Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlanabilir Mantık Denetleyiciler EBO 435 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tasarımsal pencereden otomasyon dünyasına girebilmenin yolunu öğrenip ,temel durumlara ait otomasyonel çözüm üretebilecek konuma gelmek
Dersin İçeriği Kumanda sistemlerinin yapısı ,haberleşme dünyası için standartlar, otomasyonel sistemlere genel bakış,sıralı kontrol,hareket kontrolü,süreç denetimi,veri yönetimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lojik ifadeleri kullanabilmek Anlatım,
2 Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek Anlatım, Soru-Cevap,
3 Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
4 Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek Soru-Cevap, Anlatım,
5 Programcılık spektrumu oluşturabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Çözüm tasarımı yapmak Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lojik ifadeler ve otomasyon cihazları
2 Programlanabilir cihazın yapısı
3 Program ve komut kavramları
4 Programlama editörleri
5 Temel lojik anahtarlama komutları
6 Zamanlayıcılar
7 Sayıcılar
8 Karşılaştırma komutları
9 Alt programlar
10 Aritmetik işlem komutları
11 Gerçek zaman komutları
12 Endüstriyel Uygulamalar
13 Kesme alt programları
14 Analog işlemler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. A.J. Crispin “Programmable logic Controller and their applications”, third edition, Prentice Hall, 1995.
2. S.Kurtulan . , “PLC ile Endüstriyel Otomasyon”, ITU yayınları,2003
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Lojik ifadeleri kullanabilmek
2 Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek
3 Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek
4 Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek
5 Programcılık spektrumu oluşturabilmek
6 Çözüm tasarımı yapmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 7
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 7
3. Ödev 7
4. Ödev 9
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 4 5 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 16 16
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5