Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik İletişim | EBO 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri aile, iş ve sosyal çevrelerinde cereyan eden iletişim araçlarını kavraması ve etkili bir şekilde kullanabilmeyi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişim kavramları ve türleri ( Sözel, Sözsüz, Yazılı İletişim ) İş yaşamında iletişim, Teknoloji ve iletişim, yeni teknolojilerin iletişimde kullanımı ve etkili iletişim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimle ilgili kavramlarını tanıma | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | İletişimin engelleri ve aşma yollarını öğrenme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
3 | Örgütlerde iletişim ve fonksiyonlarını işleyişi kavrama | Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
4 | Yazışma türleri teknolojileri ve teknik iletişim teknolojisindeki gelişmeleri tanıma ve etkili kullanabilme | Eğitsel Oyun, Örnek Olay, Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
5 | Grafik İletişim, iletişimde tablo kullanımı Bilgi ve İletişim teknolojileri Bilgi Sistemlerini örnekleyerek anlama ve anlatma becerisi kazandırma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimle ilgili Temel kavramlar | [1] Sayfa 2-20 |
2 | İletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen engeller | [1] Sayfa 20-33 |
3 | Sözel İletişim | [1] Sayfa 34-44 |
4 | Sözsüz İletişim | [1] Sayfa 45-65 |
5 | Yazılı İletişim | [1] Sayfa 66-81 |
6 | İş yaşamı ve iletişim | [1] Sayfa 82-95 |
7 | İş yaşamı ve iletişim | [1] Sayfa 95-111 |
8 | Teknoloji ve iletişim | [1] Sayfa 112-123 |
9 | Etkili İletişim | [1] Sayfa 124-143 |
10 | İletişimde Grafik ve Görsel Araçlar | [1] Sayfa 144-154 |
11 | ARA SINAV | |
12 | Elektronik İletişim, bilgi ve iletişim teknolojileri | [2] Sayfa 180-195 |
13 | Yeni gelişen araçlarda iletişim | [2] Sayfa 195-210 |
14 | Farklı iletişim örnekleri, sorunlar ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan Mısırlı |
Ders Kaynakları | 2. Genel ve Teknik İletişim, H. Tutar - M. K.Yıldız, C.Erdönmez |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişimle ilgili kavramlarını tanıma | ||||||||||
2 | İletişimin engelleri ve aşma yollarını öğrenme | ||||||||||
3 | Örgütlerde iletişim ve fonksiyonlarını işleyişi kavrama | ||||||||||
4 | Yazışma türleri teknolojileri ve teknik iletişim teknolojisindeki gelişmeleri tanıma ve etkili kullanabilme | ||||||||||
5 | Grafik İletişim, iletişimde tablo kullanımı Bilgi ve İletişim teknolojileri Bilgi Sistemlerini örnekleyerek anlama ve anlatma becerisi kazandırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |