Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlamaya Giriş | EBO 103 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama hakkında genel bilgilere sahip olmak, kullanılan temel veri türlerini ve gerçekleştirilen temel işlemleri kavramak, algoritma hazırlama ve akış diyagramı çizme aşamalarına hakim olarak her türlü problemin çözümü için algoritma tasarlama (akış diyagramı çizme) mantığının geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Programlamada kullanılan verileri, işlemleri, değişkenleri ve sabitleri, karar ve döngü yapılarını, değişik algoritmaları (akış diyagramları) ve problem çözümlerini kavratmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlamadaki temel veri ve işlemleri kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Algoritma hazırlama aşamalarını uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Akış diyagramı çizme aşamalarını uygular. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Problemleri, daha küçük parçalara bölerek çözmer. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Problemler için değişik algoritmalar önerir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Algoritmaları değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarda gerçekleştirilen temel işlemler | |
2 | Algoritma hazırlama | |
3 | Akış diyagramları | |
4 | Genel uygulamalar | |
5 | Genel uygulamalar | |
6 | Genel uygulamalar | |
7 | Bir boyutlu dizi uygulamaları | |
8 | Bir boyutlu dizi uygulamaları | |
9 | Bir boyutlu dizi uygulamaları | |
10 | ara sınav | |
11 | İki boyutlu dizi uygulamaları | |
12 | İki boyutlu dizi uygulamaları | |
13 | İki boyutlu dizi uygulamaları | |
14 | Grafik Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş,Fahri Vatansever,Seçkin Yayıncılık |
Ders Kaynakları | Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş, Fahri Vatansever,seçkin yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlamadaki temel veri ve işlemleri kullanır. | ||||||||||
2 | Algoritma hazırlama aşamalarını uygular. | ||||||||||
3 | Akış diyagramı çizme aşamalarını uygular. | ||||||||||
4 | Problemleri, daha küçük parçalara bölerek çözmer. | ||||||||||
5 | Problemler için değişik algoritmalar önerir. | ||||||||||
6 | Algoritmaları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |